خبرنگار المنار گزارش داد:

کنترل طرفداران سعودی بر عدن دروغ و جنگ رسانه‌ای است

تصرف عدن و فرودگاه و بندر آن توسط شبه نظامیان طرفدار رژیم آل‌سعود، همچنین بازگشت شماری از وزیران دولت فراری یمن به عربستان بی‌اساس است و صحت ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المنار، خبرنگار این شبکه تلویزیونی در یمن اعلام کرد خبرپراکنی در خصوص تصرف عدن و فرودگاه و بندر آن توسط شبه نظامیان طرفدار رژیم سعودی بیشتر یک جنگ تبلیغاتی و رسانه ای است که رسانه های وابسته به عربستان و نزدیک به آن مانند العربیه و الجزیره راه انداخته اند و عدن همچنان در کنترل ارتش یمن است. 

خبرنگار این شبکه در خصوص صحت بازگشت شماری از وزیران کابینه فراری یمن به ریاض گفت: این خبرها از نخستین روز حمله نیروهای طرفدار متجاوزان سعودی به برخی مناطق شهر عدن منتشر شده است و رسانه‌های وابسته به عربستان، تبلیغات را آغاز کردند مبنی بر اینکه این وزیران در حال رفتن به عدن هستند یا اینکه اعلام کردند آنها به عدن رسیده‌اند. امروز که چهارمین روز حمله است کسی از آنان به عدن نرسیده است. علتش آن است که خبرهایی که درباره کنترل بر فرودگاه عدن یا بندر عدن منتشر می شود همه این خبرها بی اساس و نادرست است و از نادرست بودن این خبرها نیز اطمینان داریم. نبردها هم اکنون در اطراف فرودگاه ادامه دارد.

فرودگاه به شدت در محاصره نیروهای ارتش یمن است. ارتش یمن توانسته است به برخی مناطق خورمکسر بازگردد. این منطقه به کنترل نیروهای طرفدار متجاوزان در آمده بود. بندر عدن همچنان در کنترل کامل نیروهای ارتش یمن است در نتیجه بازگشت وزیران به عدن الان بعید به نظر می رسد. این مسئله شاید یک مسئله نمادین است که بوق های تبلیغاتی عربستان مانند العربیه شایع می کنند و این بیشتر یک جنگ تبلیغاتی است تا دستاورد نظامی. عدن و مناطق اطراف آن همچنان در کنترل ارتش یمن است. منطقه العریش، خورمکسر و برخی مناطق معلا که به کنترل نیروهای طرفدار عربستان در آمده صحنه درگیری های بسیار شدید است و ارتش یمن توانسته است برخی مناطق خورمکسر را بازپس بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار