جلیل رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای خوشنویسی باید ریاضت کشید

در هنر و به ویژه هنر خوشنویسی باید زحمت زیاد و ریاضت کشید و تنها به استعداد بسنده نکرد.

جلیل رسولی هنرمند پیشکسوت خوشنویس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص مهارت در خوشنویسی گفت: به طور قطع نمی‌توان گفت که خوشنویسی یک سپرده ارثی است یا مهارت اکتسابی. در خانواده من کسی نبوده که به خوشنویسی شهرت پیدا کرده باشد. به نظر من تمرین و پیگیری در هنر بسیار حائز اهمیت است. چه بسا افرادی که مستعد بوده‌اند اما به دلیل عدم ممارست به موفقیتی دست نیافته‌اند. در هنر و به ویژه هنر خوشنویسی که تمرین و توجه زیادی را می‌طلبد، باید بسیار زحمت و ریاضت کشید و تنها به استعداد بسنده نکرد.

وی افزود: هر کس به اندازه وسع و استعداد خویش از گفته‌های استاد برداشت می‌کند و بعدها این راه را ادامه می‌دهد. همان طور که می‌دانیم هنر درجه یک، دو و سه دارد و هر کسی نمی‌تواند یک باشد. در کلاس‌های آموزشی تنها شیوه خط و قواعد کار تعلیم داده می‌شود و هنرجو باید با توجه به گرایش و علاقه خود با طی کردن پله‌ها از ابتدا مسیر رشد و پیشرفت را برگزیند.

این استاد پیشکسوت اظهار داشت: من 52 سال است که در این وادی کار می‌کنم و آینده را بسیار روشن می‌بینم. خوشنویسی هنر ملی و اسلامی ماست که قرآن با آن نوشته شده و تا همیشه پایدار است و این وظیفه هنرمندان است که با فراگیری تکنیک‌های مختلف این هنر ارزشمند را به دنیا ارائه کنند.

رسولی در پایان گفت: در حال حاضر هنر خوشنویسی ایران در کشورهای عربی و حتی اروپایی مطرح است، چرا که خط ما به دلیل انحنا و زیبایی‌های نهفته‌ای که دارد، حتی افراد بی‌سواد را به خود جلب کرده و آن‌ها را شیفته می‌نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار