اصفهان؛

تجلیل از حافظان و خادمان قرآن و نهج البلاغه کاشان

حافظان و خادمان قرآن و نهج البلاغه کاشان به عنوان مجریان اجرای آیین جزخوانی قرآن کریم به صورت حفظ طی مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (علیه السلام)کاشان، در حاشیه این مراسم گفت: این آیین شبهای ماه مبارک رمضان، یک ساعت بعد از افطار به همت این موسسه و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان میدان جهاد این شهرستان برگزار شد که مورد استقبال چشمگیر شهروندان کاشانی قرار گرفت.

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، حضور 30 حافظ قرآن و نهج البلاغه طی شب های تلاو ت را یادآورشد و گفت:بیان داستان ها و نکات قرآنی بعد از قرائت یک جزء از قرآن کریم، اجرای جنگ قرآنی کودک همراه با نقاشی و اهدای جوایز ویژه خردسالان،مناجات خوانی و قرائت فرازهایی کوتاه از دعای کمیل در شبهای جمعه تعدادی از ویژه برنامه های آیین حفظ خوانی موسسه در کاشان بود.

وی،اجرای مولودی خوانی ویژه میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام)،مرثیه سرایی وفات حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها)، برنامه نهج البلاغه خوانی در یکشنبه شب ها با مسابقات پیامکی ویژه این کتاب شریف،تلاوت قاریان نوجوان طرح ملی تلاوت از دیگر برنامه های این مراسم معنوی و باشکوه قرآنی بود.

به گفته وی،بیش از 40 نفر از خواهران و برادران خادم قرآن و نهج البلاغه قبل و بعد از افطار با تلاشی مضاعف موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین (علیه السلام)کاشان را در اجرای این آیین معنوی قرآنی یاری کردند.

این خادم قرآنی، شرکت مسوولان شهرستان به ویژه آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان علاوه بر حضور عموم مردم و خانواده های کاشانی در آیین حفظ خوانی را خاطرنشان کرد و گفت: علاوه بر حافظان قرآن و نهج البلاغهموسسه سایر حافظان برتر شهرستان نیز به صورت دوره ای هر شب در این آیین تلاوت داشتند.

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، آغاز آیین جزخوانی قرآن کریم به صورت حفظ در کاشان برای نخستین بار در کشور در قالب برنامه ابتکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین (علیه السلام) کاشان از ماه مبارک رمضان سال 1391 را تاکید کرد و فزود:

آیین حفظ خوانی این موسسه در ماه رمضان به صورت دسته جمعی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم،ترویج فرهنگ حفظ قرآن و ایحاد انگیزه مضاعف برای فراگیری حفظ قرآن در اقشار مختلف جامعه برگزار می کند.

به گفته وی، محمد حداد پشت مشهدی، میلاد رنجوری،سید محمد خادم، سعید نصیرزاده، مهدی سقا حضرتی، امیرعباس عبدلی، امیرحسین طالبیان، مرتضی صادقی، علی صادقی، حسن شریفی، محمد علی فلاحیان، سیدمحمد مهدوی اصیل، علیرضا محمدی، مصطفی اصفهانیان، جابر رمضانعلی زاده، حامد ذراتی، محمد حسین حسن زاده، محمد حسین مبین، محمد رضا ابراهیم آبادی، مصطفی راستین، محمد رضا جویبار، امیر کریم طاهری، سید مهدی بنی هاشمی، علی بذرافشان، محمود شهریاری زاده، ابوالفضل باغی، محمد جواد دانشمند، ابوالفضل اقبالی و مهدی زارع 30 نفر از حافظان کاشانی قرآن و نهج البلاغه هستند که طی شبهای ماه مبارک رمضان به تلاوت قرآن در قالب آیین جزخوانی از حفظ پرداختند.
مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (علیه السلام)کاشان این موسسه را مجری طرح تخصصی حفظ ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه دانست و افزود: فعالیت این موسسه از سال 1382 با شعار «کاشان شهرنهج البلاغه»شروع شده و

تاکنون مفتخر به تربیت بیش از 40 حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از50 مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است.

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد:تربیت بیش از750 حافظ قسمت هایی از قرآن و نهج البلاغه ، تحت پوشش قرار دادن بیش ازسه هزار عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه از دیگر افتخارات عملی این موسسه است.

مراسم اختتامیه آیین حفظ خوانی قرآن کریم در کاشان همراه با آیین تجلیل از حافظان و خادمان قرآن و نهج البلاغه اجراکننده این آیین چهارشنبه شب (24تیرماه)با حضور مسوولان در میدان جهاد این شهرستان بر گزار شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: قرآن ، خادمان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.