ایران در برقراری ثبات در خاورمیانه نقشی سازنده ایفا کند

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد ایران نقشی سازنده در برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتحادیه اروپا روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد ایران نقشی سازنده در برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزیران خارجه این اتحادیه که در بروکسل برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: ما همچنان از توافق هسته ای با ایران حمایت می کنیم.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در بدو ورود به این نشست گفت: ما امیدواریم شاهد یک ایران با افکار منفی کمتر باشیم که همانند یک قدرت سازنده در منطقه ایفای نقش کند؛ اتحادیه اروپا نقشی بسیار مهم در اینجا دارد، در تاریخ روابط خارجی ایرانی ها، برقراری رابطه با آمریکا کاری دشوار بوده است به همین دلیل ما شاید بتوانیم در ترغیب ایران به داشتن رفتاری میانه رو تر در منطقه، نقش مهمی ایفا کنیم.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کردند توافق هسته ای با ایران، بتواند سازوکاری ایجاد کند که در حل و فصل دیگر درگیری ها در منطقه چاره ساز باشد.

در همین رابطه، فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت امیدوارم توافق با ایران، راه را برای دست یافتن به رویکردهای مشابه با هدف حل و فصل درگیری ها در سوریه هموار کند زیرا در حال حاضر، دورنمای دستیابی به چنین راه حلی، تیره و تار است.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی نشست روز دوشنبه خود ابراز امیدواری کردند پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب توافق هسته ای، سبب شود جامعه جهانی به ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران اعتماد پیدا کند.

آنها همچنین در مورد بهبود روابط ایران با کشورهای اتحادیه اروپا و جامعه جهانی ابراز امیدواری کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار