پیام توییتری ظریف بعد از قطعنامه 2231

ساعاتی پس از تصویب قطعنامه 2231 از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید برجام و توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 وزیر خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود نوشت: انتظار داریم شاهد تحقق "تغییرات بنیادینی" باشیم که در قطعنامه امروز نسبت به آن تعهد به عمل آمده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازایسنا:، ظریف در صفحه شخصی خود در این شبکه اجتماعی نوشت: ایران در 35 سال گذشته هیچ گاه شاهد برخورد عادلانه‌ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد نبوده است. انتظار داریم شاهد تحقق "تغییرات بنیادینی" باشیم که در قطعنامه امروز نسبت به آن تعهد به عمل آمده است.
جلسه شورای امنیت برای رای گیری در ارتباط با پیش نویس قطعنامه تایید توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و لغو تحریم‌های ایران در نیویورک برگزار شد و این قطعنامه با رای مثبت 15 عضو دائم و غیردائم شورای امنیت همراه بود.

این قطعنامه ضمن تایید برجام، شش قطعنامه قبلی شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران را لغو می‌کند. در این نشست علاوه بر اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت سازمان ملل نماینده آلمان به عنوان عضو 1+5، نماینده اتحادیه اروپا و همچنین غلامعلی خوشرو سفیر ایران در سازمان ملل حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار