حجت الاسلام آل‌هاشم در مراسم گرامیداشت 1000 شهید دانشگاه امام علی (ع):

پیروزی دیپلماتیک ایران در نبرد هسته‌ای مرهون فرهنگ شهیدان است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز پیروزی ایران اسلامی در جنگ 12 ساله دیپلماتیک در موضوع هسته‌ای مرهون خون شهدا و فرهنگ شهادت است و دشمنان به همین دلیل مجبور شدند حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.

پیروزی دیپلماتیک ایران در نبرد هسته‌ای مرهون فرهنگ شهیدان استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت 1000 شهید دانش آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) نزاجا با بیان ویژگی‌های فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شهادت یعنی سوختن در آتش عشق الهی برای تحقق حکومت اسلامی در جهان است و بدون تردید مفهوم شهادت در بینش جوانان که برگرفته از جهاد است، از بین برود، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیروزی اخیر ملت ایران در گفت‌وگوهای هسته‌ای اشاره کرد و افزود: در طول سال‌های اخیر با رهبری‌های مقام معظم رهبری فرهنگ شهادت، تحکیم و تثبیت شد که نتیجه آن پیروزی بر دشمنان به برکت وجود شهدا و همین فرهنگ می‌باشد که یکی از آن‌ها شکست آنان در میدان مذاکرات هسته‌ای بود.

آل‌هاشم هدایت‌های رهبری معظم انقلاب و متانت ملت ایران را از عوامل پیروزی دیپلماتیک ایران در نبرد هسته‌ای دانست و افزود: در کنار آن مدیریت و تلاش دولتمردان انقلابی باعث شد که جنگ سیاسی 12 ساله دشمنان با شکست آنان به پایان برسد و ما امروز شاهد پیروزی ایران و به کرسی نشاندن حقانیت نظام اسلامی هستیم.

وی سلاح اتمی را در مکتب نظامی اسلام حرام دانست و گفت: تعهد و پایبندی نظام اسلامی در ممنوعیت نگهداری و به کارگیری سلاح هسته‌ای برگرفته از آموزه‌های دینی و همچنین فتوای مقام معظم رهبری در این زمینه است.

نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: دشمنان برای دستیابی به اهداف استکباری خود، ایران هراسی را به راه انداختند اما با پیروزی اخیر ملت ایران در صحنه دیپلماتیک نه تنها در این زمینه خلع سلاح شدند، بلکه به اجبار حقوق ملت ایران را به رسمیت شناختند و مجبور شدند تحریم‌های ظالمانه را که به ملت ایران تحمیل کرده بودند، لغو کنند که ان شاء الله ظرف یکی دو ماه آینده شاهد محقق شدن این موضوع نیز خواهیم بود.

حجت الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود دانشگاه افسری امام علی (ع) را مرکز تربیت نیروهای مؤمن و شهادت‌طلب در ارتش دانست و گفت: این دانشگاه به دلیل تربیت اسلامی علوم نظامی در دوران دفاع مقدس به فیضیه ارتش معروف شده بود و در آغازین روزهای دوران دفاع مقدس جوانان برومندی را تربیت کرد که عاشقانه در مسیر اسلام جان خود را نثار کردند.

وی ادامه داد: دانشگاه امام علی (ع)‌ اولین و آماده‌ترین مرکزی بود که در زمان شهید نامجو توسط آن بزرگوار دانشجویان را به خطوط مقدم نبرد فرستاد و آن دانشجویان با حضور در خطوط مقدم به ویژه آبادان نقش مهمی را با مجاهدت و از خود گذشتگی خود ایفا کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: امروز در سایه مجاهدت‌های رزمندگان اسلام به ویژه شهدا موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام ممتاز است.

حجت الاسلام آل‌هاشم در پایان عنوان داشت: در سال‌های اخیر در امتداد مسیری که امام راحل عظیم‌الشان با نهادن راه اسلام ناب آن را ایجاد نمودند، مقام معظم رهبری هم فرهنگ ایثار و شهادت را تحکیم و تثبیت کردند.

خبر در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار