مزایای ورزش در محیط کار بر سلامت انسان

طبق یک مطالعه جدید وجود دستگاه تردمیل در محل کار و استفاده آن توسط کارکنان، تاثیر بسیار مثبتی بر سلامت افراد خواهد داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مهر، طبق تحقیقات جدید محققان کانادایی وجود دستگاه های تردمیل در محیط کار می تواند فضای کاری را برای کارکنان راحت تر کرده و بر کاهش دردهای ناحیه گردن و عضلات شانه به ویژه برای کارکنانی که با کامپیوتر سروکار دارند، موثر باشد.  

مزایای ورزش در محیط کار بر سلامت انسان

«جولی کوت»، محقق دانشگاه مک گیل کانادا، در این رابطه می گوید: «به طور کلی ممکن است کارکنان تصور کنند که دستگاه های ورزشی و بدن سازی فقط مختص ورزشکاران بوده و با دیدن آنها به این فکر نکنند که همه افراد می توانند از آنها استفاده کنند. البته استفاده از دستگاه های تخصصی می تواند برای افراد سخت بوده و یا موجب آسیب هایی نظیر کشیدگی عضلات و دردهای مشابه آن شود.»

پیاده روی می تواند فعالیت عضلات گردن و شانه ها را کاهش داده و بر سلامت این اعضای بدن موثر باشد. برای بررسی این مساله، محققان از شرکت کنندگان خواستند بعد از انجام ۹۰ دقیقه کار تایپ، دو حالت  نشسته و یا پیاده روی را انتخاب کنند. این پژوهشگران به اندازه گیری فعالیت عضلانی گردن، شانه ها، ساعد، مچ دست و کمر این افراد در دو حالت نشسته و پیاده روی پرداختند.  

بررسی ها نشان داد که متغیر فعالیت عضلانی گردن و شانه ها در مقایسه حالت های نشسته و پیاده روی با هم متفاوت بوده و در زمان پیاده روی و راه رفتن، درد و ناراحتی کمتری در این بخش های بدن به وجود می آید.

«کوت» در ادامه می گوید: «یک کاربر کامپیوتر ممکن است دچار صدماتی از قبیل گرفتگی یک عضله خاص و یا کشیدگی گروهی از عضلات شود. این صدمه باعث می شود تا خون نتواند به آسانی به منطقه آسیب دیده منتقل شود تا عضله را بازسازی کند. این حرکت و پیاده روی است که می تواند این کار را آسان تر سازد. یعنی با پیاده روی جریان خود بهتر عمل کرده و گرفتگی عضله زودتر بهبود پیدا می کند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار