پکن: آمریکا از اقدامات تنش زا در دریای جنوبی چین اجتناب کند

با افزایش اقدامات تنش زا در دریای جنوبی چین، پکن خواستار حفظ آرامش در این منطقه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، پکن با ابراز نگرانی از پرواز 7 ساعته یک هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز دریای جنوبی چین، به این کشور هشدار داد از انجام فعالیت های تنش زا در منطقه خودداری کند.  

اسکات سویفت – فرمانده جدید ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام -- با حمایت از پرواز شناسایی آمریکا گفت: "این کشور در خصوص مسایل مورد اختلاف موضعی اتخاذ نمی کند؛ اما این موضوع باعث نمی شود از انجام عملیات در آب های بین المللی که حق آمریکا و سایر کشورها است اجتناب کند."

پکن بر این باور است که بسیاری از فعالیت های آمریکا در دریای جنوبی چین مانند رزمایش های مشترک با هدف نظارت بر ساخت جزایر مصنوعی چین در این منطقه صورت می گیرد. 

وزارت دفاع ملی چین تاکید دارد حفظ ثبات در منطقه آسیا-اقیانوسیه به نفع تمامی کشورها است. از این رو خواستار آن است که آمریکا از بر هم خوردن آرامش در این منطقه جلوگیری کند. این وزارتخانه همچنین بر این باور است که ناوگان ها و جنگنده های آمریکا با هدف جاسوسی از چین در آب های بین المللی حضور دارند. 

هر ساله بالغ بر 5 هزار میلیارد دلار داد و ستد در دریای جنوبی چین صورت می گیرد. امری که باعث افزایش رقابت ها در این منطقه شده است. 

چین معتقد است بخش اعظمی از دریای جنوبی چین به این کشور تعلق دارد. کشورهای اندونزی، مالزی، برونئی، فیلیپین، سنگاپور، ویتنام، تایوان و تایلند نیز ادعاهای مشابهی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار