هلاکت عضو ارشد القاعده در حمله هوایی آمریکا

پنتاگون از هلاکت رهبر گروه تروریستی خراسان در حمله هوایی آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری العربیه، وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون) روز گذشته در بیانیه ای از هلاکت "محسن الفضلی،" رهبر گروه تروریستی خراسان، از گروه های مرتبط با القاعده در حمله هوایی آمریکا در سوریه خبر داد.
پنتاگون اعلام کرد محسن الفضلی، عضو ارشد القاعده و رهبر گروه تروریستی خراسان در 8 ژوئیه ( 17 تير ماه جاری) هنگام سفر در یک وسیله نقلیه نزدیک شهر "سرمدا" درسوریه در حمله هوایی آمریکا به هلاکت رسید.

فضلی پیشتر و در سپتامبر 2014( شهریور 93)  نیز هدف حمله هواپیماهای آمریکایی قرار گرفته بود و برخی مسئولان آمریکا از کشته شدن وی سخن گفته بودند. 

"جف دیویس،" سخنگوی پنتاگون در این بیانیه گفت: فضلی از حامیان اصلی القاعده و از معدود افراد مورد وثوق این گروه تروریستی بود که پیشاپیش از حملات 11 سپتامبر خبر داشت. سخنگوی پنتاگون در ادامه تصریح کرد: فضلی همچنین در حملات اکتبر 2002 ( مهر 81) به نیروی دریایی آمریکا در جزیره فیلکه در کویت مشارکت داشته است.

محسن الفضلی یک نظامی کویتی تبار بود که از نزدیکان اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده محسوب می شد. دولت آمریکا پیشتر جایزه 7 میلیون دلاری در قبال اطلاعاتی که منجر به بازداشت وی شود تعیین کرده بود. گروه تروریستی خراسان گروهی از اعضای ارشد القاعده است که هم اکنون در سوریه فعالیت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار