قم؛

طرح جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب در قم 19 ساله شد

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان قم گفت: حدود 19 سال است که این طرح در مناطق محروم استان همزمان با پروژه موسسه اسلامی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مهدی نظرزاده معاون آب و فاضلاب قم بابیان این که آب و فاضلاب در هر استانی از اهمیت بالا برخوردار است گفت: از آن جایی که این مبحث رابطه تنگاتنگی با بهداشت محیط دارد اختلال در آن الودگی های زیست محیطی را به همراه دارد.
 
 معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی هم در سازمان‌های بین‌المللی مثل بانک جهانی و بانک توسعه‌ی اسلامی  برای اجرای این کار وام می‌دهند، تأکید کرد: حدود 19 سال است که این طرح در مناطق محروم استان قم همزمان با پروژه موسسه اسلامی اجراشده ‌و 70 میلیون یورو از اعتبارات تسهیلات بانک توسعه‌‌ اسلامی در شبکه‌‌ جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب در حال استفاده است.
 
 وی با اشاره به اینکه در مناطق 2 و 6 قم مشکلات فاضلاب مشهود است، خاطرنشان کرد: در این مناطق فاضلاب‌ها از چاه خارج‌شده و به خیابان‌ها هدایت‌شده‌اند لذا در صدد هستیم که که در کوتاه زمان این مشکلات را برطرف کنیم.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان قم ادامه داد: رسیدگی به مناطق محروم استان قم همزمان با پروژه موسسه اسلامی خصوصاً مناطق 2 و 6 به جهت مشکلات زیست‌ محیطی به‌وجود آمده همچون هدایت فاضلاب به خیابان‌ها، بیش از 3 سال است که از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری در حال انجام است.
 
نظر زاده با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب و فاضلاب جمع‌آوری تصفیه فاضلاب است گفت: در دنیا ضرورت شبکه فاضلاب دیگر حل‌شده و اثبات‌شده است وشبکه فاضلاب قبلاً جزء مطالبات اولیه مردم نبود اما در چندین سال اخیر در استان قم اکثر مناطق بسیاری مطالبات بسیار جدی در جهت ایجاد شبکه فاضلاب از نمایندگان مجلس، شرکت آب و فاضلاب و شورای شهردارند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های فاضلاب بسیار پرهزینه است، تصریح کرد: در اجرای طرح شبکه فاضلاب استان قم تنها ده درصد قیمت تمام‌شده در اجرای شبکه فاضلاب برمی‌گردد.

نظرزاده با اشاره به اینکه حدود 30 درصد مشترکان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته‌اند، تأکید کرد: با اعتباراتی که دریافت شده است امید است که امسال حجم بیشتری از مشترکان این خدمت را دریافت کنند.

معاون آب و فاضلاب استان قم در پایان اجرای این طرح هارو پر هزینه دانست وگفت: اگر تأمین اعتبار ‌شود سریعاً برای احداث شبکه و تصفیه‌خانه اقدام می‌شود و دیگر مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبه رو می شویم را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/گ 

برچسب ها: قم ، طرح ، جمع اوری ، تصفیه ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.