ستاد بحرانی که خود در بحران است

در یک چشم برهم زدن رودخانه خروشان شدند و آدمهایی که برای تفریح دل به کوه و جنگل زده بودند طعمه آبهای متلاطم شدند. حادثه‌ای که مسئولان بعد ازاین اتفاق تازه به خود آمدند و دریغ آنکه در زمان حادثه مدیریتی در خصوص بحران وجود داشته باشد.

ستاد بحرانی که خود در بحران استبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک چشم برهم زدن رودخانه خروشان شدند و آدمهایی که برای تفریح دل به کوه و جنگل زده بودند طعمه آبهای متلاطم شدند. حادثه‌ای که مسئولان بعد ازاین اتفاق تازه به خود آمدند و دریغ آنکه در زمان حادثه مدیریتی در خصوص بحران وجود داشته باشد.پس از این حادثه نقش عملکرد مدیریت بحران و سوله‌هایی که برای زمان حادثه ساخته‌اند را پیگیری کردیم تا ببینیم حال و روز سوله‌های مدیریت بحران چگونه عمل کردند.

علی رغم اینکه چند سالی است که ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری حوادث غیر مترقبه و کاهش آسیب‌های ناشی از آن سالن‌های مدیریت بحران را در مناطق مختلف شهرداری احداث کرده است اما گویا این سوله‌ها مکانهایی مجهز به امکانات ایمنی و نجات نیست و گاهی آنها نیز کاربرهای مختلف نیز دارند.

ماهم سرزده به چند سوله در محل‌هایی که به عنوان مکانهای "ستاد مدیریت بحران" در مناطق 6 و 5 شهرداری مشخص شده رفتیم اما هیچ یک از این محل‌ها که یک سالن ورزشی در مجموعه‌ای ورزشی است به امکانات امدادی نظیر وسایل گرمایی، آب و مواد غذایی، لباس‌های امدادی نظیر جلیقه نجات یا قایق بادی وجود نداشت.

بنابراین گزارش در اولین بازدید از مرکز ستادبحران یکی از مسئولین این مرکز در پاسخ به این سوال که آیا مکان مورد نظر سوله بحران است گفت: تا کنون صحبتی در این مورد نشنیده‌ام و در این خصوص اطلاعاتی ندارم.

براساس این گزارش در مراکز دیگر نیز پس از حضور در سالنهایی که به عنوان "سوله‌های بحران" معرفی شده بودند مشص شد که هیچ یک از آنان به امکانات اولیه مجهز نیستند و در داخل سالنها به جز دو تیر دروازه امکانات دیگری وجود نداشت.

شایان ذکر است یکی از مسئولان مراکز بازدید شده در این گزارش اظهار داشت: زیر ساختهای این سالن خود خالی از مشکل نیست و حتی پیگیری‌های وی به منظور رفع مشکلات که یکی از آنها رفع گرفتگی آبراهها و فاضلاب‌های سالن ورزشی بوده راه به جایی نبرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحران ، سوله ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار