لزوم بازنگری در قوانین حوزه تغییر کاربری‌ها

فرماندار شهریار گفت: خلاءهای قانونی یکی از نارسایی‌های موجود در عرصه تغییر کاربری‌ها، تخریب‌ باغات و اراضی کشاورزی محسوب می‌شود.

سعید ناجی ، فرماندار شهریار در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عزم راسخ و توجه جدی مجموعه فرمانداری، جهاد کشاورزی و دستگاه‌قضایی شهرستان شهریار برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیر مجاز در این منطقه ،اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد مجازات‌های سنگین و برخوردهای قانونی شدیدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: کشاورزی و باغداری هویت شهرستان شهریار است و تخریب چنین ظرفیتی برای ما قابل هضم نخواهد بود.

فرماندار شهریار عنوان کرد: در کنار اعمال اقدامات بازدارنده، ضرورت بازبینی در قوانین این عرصه اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد و در واقع با یک نسخه واحد برای تمامی نقاط کشور نمی توان آنطور که باید مشکلات موجود در این حوزه را مرتفع کرد.

ناجی افزود: فاصله ارزش افزوده زمین در مقایسه با سودآوری حاصل از فعالیت‌های کشاورزی چشمگیر است و بحران کم آبی و مهاجر پذیری بالا در شهرستان شهریار مزید بر علت شده تا در طول سالهای اخیر تخریب باغات و اراضی کشاورزی تشدید شود.

فرماندار شهریار در پایان یادآور شد: موقعیت منطقه ای شهریار بگونه‌ای است که فضای سبز و باغات این منطقه بر سلامت زیست محیطی و اکوسیستم استان تهران تاثیر گذار است و به تبع این شرایط مسئولیت  ما را سنگین‌تر می کند و با توجه به اختیارات و امکانات موجود از هیچ تلاشی در راستای بازدارندگی و پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار