چند درصد از خاک عراق در سیطره داعش است؟

یان کوبیچ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به عراق می گوید یک سوم خاک این کشور همچنان در تصرف گروه تروریستی داعش است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی ایتارتاس، کوبیچ در گزارش سه ماهه خود به شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد: یک سال است که از سقوط شهر موصل به دست داعش می گذرد اما همچنان یک سوم عراق تحت سیطره این گروه و اداره آن است.

در این گزارش آمده است: در طول سه ماه گذشته عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی عراق با حمایت نیروهای داوطلب مردمی (حشد الشعبی) و ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا ادامه داشته اما به نتایج قابل ملاحظه ای نرسیده است.

کوبیچ می افزاید: هماهنگی بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق می تواند عنصری اساسی در مواجهه با داعش باشد و این در حالی است که اختلافات بغداد و اربیل بر تقسیم درآمد نفتی همچنان ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش که خود را در آستانه یورش بزرگ عراقی ها برای آزادسازی فلوجه می بیند، طی 10 روز گذشته دهها حمله سنگین به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه انجام داده که خسارات و تلفات زیادی به همراه داشته است. نیروهای عراقی اکنون از چند محور به دور فلوجه حلقه زده و آماده صدور فرمان عملیات نهایی برای ورود به این شهر هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امین
۲۳:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
عراق و سوریه باید از کردها کمک بگیرند
حتی اگه قدرتشان زیاد بشه
کرد ها اتحاد و حس میهن پرستی دارند
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۱:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
منم با شما موافقم تو 8 سال دفاع مقدس نشون دادن فقط دنبال اسلام نابن
هم کردای ایران هم کردای کردستان عراق