هشدار جدی غول های فناوری به کاربران اینترنتی

شرکت‌های فعال در حوزه امنیت همواره هشدار می‌دهند که تهدیدات سایبری در حال افزایش است. حالا می‌توانید به صورت زنده نقشه تهدیدات و حملات سایبری در حال وقوع را با چشمان خود ببینید.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ متقلبین سراسر جهان از خبر هک سایت بدنام "اشلی مدیسون" شوکه شدند. هکر‌ها این سایت را تهدید کرده‌اند که در صورت تعطیل نکردن سایت، اطلاعات کاربران را لو خواهند داد.


هشدار جدید قول های فناوری به کاربران اینترنتی


البته این تنها نفوذ دیجیتالی نیست که اخیرا خبرش را شنیده‌ایم.اوایل ماه جاری، خبری منتشر شد که ادعا می‌کرد دفتر مدیریت کارکنان آمریکا مورد حمله قرار گرفته و احتمال دارد اطلاعات شخصی بیست و دو میلیون نفر به خطر افتاده باشد. قبل از آن خبر هک شرکت بیمه سلامتی Anthem منتشر شد؛ یک حمله که اطلاعات حدود هشتاد میلیون نفر را در معرض خطر قرار داده بود.


هشدار جدید قول های فناوری به کاربران اینترنتی



نقشه حملاتی شرکت نورس
نورس (Norse) یک شرکت فعال در حوزه امنیت اینترنت است که به شرکت‌های دیگر کمک می‌کند تا از حملات مخرب پیشگیری و آن‌ها را منحرف کنند. این نقشه به شما کمک می‌کند درک بهتری از تعداد حملاتی که می‌توان پیشگیری کرد، به دست آورید.



هشدار جدید قول های فناوری به کاربران اینترنتی



تصویر بالا تنها بخش کوچکی از تلاش‌های هکران در سراسر جهان را نشان می‌دهد. این تصویر کشورهایی که هک می‌کنند و کشورهایی که به آن‌ها حمله می‌شود را به نمایش گذاشته است.
در واقع، مهاجمان در حال ضربه به چیزی‌اند که نورس آن را ظرف عسل می‌نامد؛ تله‌های ویژه‌ای که برای شناسایی رسوخ شبکه‌های ناخواسته توسط هکرها طراحی شده است. توجه داشته باشید که مبدأ یک حمله سایبری لزوماً درست نیست، زیرا هکرها می‌توانند مبدأ یک حمله را تغییر دهند و از جای دیگری حمله کنند.



هشدار جدید قول های فناوری به کاربران اینترنتی


نقشه دیجیتالی حملات
این نقشه که توسط گوگل و شرکت Arbor Networks، شرکتی فعال در حوزه مدیریت و امنیت شبکه، ارائه شده، یک تصویر زنده از تعداد دیوانه‌وار حملات DDoS نشان می‌دهد.
این نوع از حملات معمولاً توسط یک گروه مخفیانه صورت می‌گیرد که کنترل یک شبکه گسترده از رایانه‌ها را به دست می‌گیرند. سپس کاری می‌کنند که همه آن‌ها برای دسترسی به یک وب‌سایت به صورت همزمان تلاش کنند. این سیل از درخواست‌ها در نهایت منجر به استفاده بیش‌ازحد از سیستم هدف شده و آن را آفلاین می‌کند.


هشدار جدید قول های فناوری به کاربران اینترنتی


نقشه بلادرنگ حملات سایبری کسپراسکی
احتمالاً با نرم‌افزار آنتی‌ویروس کسپراسکی (Kaspersky) آشنا هستید؛ اما این شرکت کار‌های دیگری نیز انجام می‌دهد. محافظت از سیستم‌های شبکه برای برخی از کسب‌وکارهای بزرگ از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

 برای ارائه درک بهتر از تهدیدات امنیتی که مشتریان ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، کسپراسکی نقشه بلادرنگ تهدید سایبری‌اش را ساخته است.
این نقشه اطلاعاتی درباره نرم‌افزارهای مخرب، از جمله ویروس‌های رایجی که برای حمله به کامپیوتر اشخاص تلاش می‌کنند، به دست آورده و اطلاعات شخصی را از بین آن‌ها حذف می‌کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار