دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اظهارات نوری المالکی را محکوم کرد

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ضمن محکوم کردن اظهارات معاون رئیس جمهور عراق درباره عربستان سعودی، اعلام کرد این اظهارات برای جداکردن عراق از محیط عربی‌اش عنوان شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحیات، "عبداللطیف الزیانی،" دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اظهارات معاون رئیس جمهور عراق درباره عربستان سعودی را محکوم کرد. 

"عبداللطیف الزیانی،" اظهارات نوری المالکی، معاون رئیس جمهور عراق درباره عربستان سعودی را محکوم کرد. وی مدعی شد: «این اظهارات غیر مسولانه، اتهامات باطل و شرم آور است که به روابط میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و عراق کمکی نمی کند.»

براساس آنچه که خبرگزاری عربستان سعودی (واس) منتشر کرد الزیانی در ادامه ادعایش گفت: «این اظهارات تحریک آمیز غیر واقعی است و در قالب تلاش‌های معروف و آشکار برای تخریب روابط عراق با برادران عربش و جدا کردن عراق از محیط عربی اش است. این اظهارات خدمت به منافع بیگانه است که هیچ ربطی به منافع ملی عراق ندارد.»

وی همچنین مدعی شد: «مواضع و تلاشهای صادقانه عربستان سعودی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در مبارزه با تروریسم این کشورها را در صدر کشورهای جهان در این زمینه قرار می دهد. از جمله این تلاشها مشارکت موثرشان در ائتلاف بین المللی برای مبارزه با سازمان تروریستی داعش در عراق و سوریه است بگونه ای که توانائیهای دفاعی عراق را تقویت می کند و برای حفظ وحدت‌ ، امنیت ، ثبات و حفاظت از ملت عزیز عراق است. وی بر اصرار کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) بر تقویت روابط با کشور برادر عراق پس از سالها تنش ناشی از سیاستهای مالکی ، تاکید کرد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار