هشدار محمود عباس درخصوص مذاکرات آتش‌بس موقت در غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پنجشنبه درباره مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی در خصوص آتش‌بس موقت در غزه هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از رام‌الله، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پنجشنبه درباره مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی در خصوص آتش‌بس موقت در غزه هشدار داد.

عباس در نشست جنبش فتح در رام‌الله اعلام کرد: «هدف از این آتش‌بس جدا کردن نوار غزه از لحاظ جغرافیایی از کل سرزمین‌های بخش فلسطینی است».

در هفته‌های اخیر، گزارش‌هایی از تلاش‌ها در عرصه بین المللی برای کمک به حماس و اسرائیل به منظور دستیابی به آتش‌بس دراز مدت که به پایان یافتن محاصره نوار غزه و ساخت بندری در غزه کمک کند، منتشر شده است.

حماس دریافت پیشنهادهایی در این زمینه را از یک میانجی بین المللی تکذیب نکرد اما نامی از این میانجی نبرد. با این حال، رهبران حماس اعلام کردند چنین طرحی بدون موافقت و پذیرش دیگر جناح‌های فلسطینی هرگز نمی تواند تحقق پیدا کند. خبرگزاری وفا به نقل از محمود عباس گزارش داد: «ما برای به شکست کشاندن این طرح مصمم هستیم همانطور که قبلا توطئه‌های علیه آرمان های خود را به شکست کشاندیم».

وی تأکید کرد فلسطینی‌ها «کشور خود را در تمام سرزمین‌های فلسطینی که از سال 1967 اشغال شدند، تشکیل خواهند داد و بیت المقدس پایتخت آن خواهد بود».

عباس حماس را متهم کرد که از اجرای موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که با هدف پایان دادن به تقسیم داخلی فلسطین منعقد شدند، خودداری می کند. عباس افزود تشکیلات خودگردان فلسطینی از تلاش‌هایی که در اروپا برای از سرگیری روند صلح خاورمیانه صورت می گیرد، استقبال می کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد طرح پیشنهادی فرانسه می تواند اساس آغاز مذاکرات قرار گیرد.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه اواخر ژوئن اعلام کرد کشورش پیشنهادهایی را برای از سرگیری مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینی‌ها 
که از دو سال پیش متوقف شده، مطرح کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۹:۴۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
محمود عکاس فقط تشنه ی قدرته.
آخرین اخبار