روابط اجتماعی قوی ابزار مهم امنیت روانی‌

یک روان شناس گفت: هرچه روابط اجتماعی ما با دیگران قوی‌تر باشد، منجر به تقویت امنیت روانی ما در جامعه می‌شود.

متین السادات نصری روان شناس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار کرد: انسان اساسا سعی در حفظ بقای خود دارد پس ارتباط برقرار کردن برای رفع این نیاز لازم است.

وی افزود: نوزاد انسان در بدو تولد برای حفظ بقا از طریق گریه کردن بعنوان اولین ابزار ارتباطی به دیگران می‌فهماند که گرسنه است و یا دردی دارد.

نصری تصریح کرد: برقراری ارتباط صحیح، نیاز ما را به امنیت روانی برطرف می‌کند. به عنوان مثال برای یافتن شغل، انتخاب دانشگاه، انتخاب همسر و دیگر انتخاب های مهم زندگی، داشتن این مهارت ضروری است بنابراین هر چقدر مهارت روابط اجتماعی ما قوی‌تر باشد سبب تقویت بیشتر امنیت ما در جامعه می‌شود.

این روان شناس ادامه داد: هنگامیکه احساس می‌کنیم دیگران ما را دوست دارند، و ارتباط بر قرار کردن با ما جزو اولویت‌های آنان است سبب می‌شود از سلامت و امنیت روانی بیشتری برخوردار باشیم و عزت نفس خود را با این ابزار مهم تقویت کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: امروزه در جامعه ما، روابط اجتماعی محدود به شبکه‌های اجتماعی شده که این مسئله می‌تواند امنیت روانی ما را به خطر اندازد پس با برقراری روابط خانوادگی، خویشاوندی و ارتباط با دوستان می‌توانیم در تقویت امنیت روانی خود در جامعه کمک کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار