معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

وضعیت تعطیلی پنج‌شنبه مدارس، در انتظار پاسخ وزیر

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی تعطیلی پنج شنبه مدارس در صورت موافقت وزیر آموزش و پرورش با این طرح خبر داد.

حمید رضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه مدارس گفت: در راستای بررسی ابعاد مختلف این طرح و ارزیابی نکات مثبت و منفی آن به دستور وزیر محترم آموزش و پرورش در 2100 مدرسه ابتدایی کشوری طرح آزمایشی با عنوان روز با نشاط در مرحله اجرای آزمایشی قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از اجرای طرح آزمایشی در این مدارس برنامه از جنبه‌های مختلف نظیر اثر گذاری و حتی تائید اعتبارات لازم برای توسعه طرح بررسی شده و نتایج حاصل از آن برای وزیر تشریح شده است. 

تعطیلی پنج‌شنبه‌ همچنان در مرحله آزمایشی 
کفاش خاطر نشان کرد: چنانچه وزیر آموزش و پرورش نظر مثبتی درباره طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها و روز با نشاط داشته باشد، در سال تحصیلی پیش رو ، طرح اجرایی می‌شود اما ذکر این نکته ضروری است که در صورت اجرایی شدن این طرح در سال تحصیلی جدید، بازهم شاهد اجرای آزمایشی آن خواهیم بود. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اجرای آزمایشی این طرح به این خاطر است که تغییرات با شیب ملایمی انجام می شود تا کیفیت بیشتری در برگزاری برنامه‌های پرورشی اردویی و آموزشی خانواده‌ها شاهد باشیم. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مدارسی که طرح آزمایشی تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اجرا نمی‌شود، دانش‌آموزان در اختیار خانواده‌ها قرارمی‌گیرند چرا که بخش اعظم رشد و پرورش دانش‌آموزان در کانون خانواده شکل می‌گیرد. 

گفتنی است، طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از سال 91-90 به مدارس ابلاغ شد و در دستور کار مدارس قرار گرفت.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار