سمنان؛

سطح گلخانه‌های کشور 7درصد افزایش یافت

سالانه بیش از 107هزار تن گوجه فرنگی ،حدود 29 هزار تن انواع فلفل ، 10 هزار تن بادمجان و بیش از 25 هزار تن سایر سبزیجات تولید و برداشت می‌شود .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها ،گیاهان داروئی و  قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در سمنان از وجود بیش از 8 هزار و 800 هکتار گلخانه در کشور خبر داد .

 سیدمحمد کیایی بابیان اینکه میزان تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در کشور بیش از یک میلیون و 420 هزار تن است افزود: در این بخش بیشترین سهم تولید با حدود یک میلیون و 250 هزار تن مربوط به محصول خیار است .

 وی در خصوص تولید سایر محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در کشور بیان کرد: سالانه بیش از 107هزار تن گوجه فرنگی ،حدود 29 هزار تن انواع فلفل ، 10 هزار تن بادمجان و بیش از 25 هزار تن سایر سبزیجات تولید و برداشت می‌شود .

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان داروئی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی از افزایش 7 تا 6 درصدی سطح گلخانه‌های کشور در سال‌های گذشته خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و سیاست‌های اجرائی افزایش این سطح در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد .
 
کیایی ، همچنین از تولید سالانه بیش از یک میلیارد و 456 میلیون گل‌های شاخه بریده ،بیش از 82 میلیون گلدان شامل انواع گل‌های آپارتمانی و بیش از 10 هزار تن توت فرنگی در کشور خبر داد .

  مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها ،گیاهان داروئی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از روند توسعه کشت متراکم زیر پوشش از طریق تجهیز زیرساخت‌ها در کشور خبر داد . 

کیایی گفت: برای استفاده بهینه از آب و خاک، انتقال کشت محصولات سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ای از برنامه‌های اجرایی و مد نظر وزارت است .

وی افزود: در سال اخیر به طور متوسط سالانه ،بخشی به سطح گلخانه‌های کشور اضافه شده است که این سیاست در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.