آخرین تحولات یمن؛

از درخواست کمیته بین المللی صلیب سرخ تا تلاش سعودی ها برای راه اندازی فرودگاه عدن

کمیته بین المللی صلیب سرخ از طرفهای درگیر در بحران یمن خواست کمک رسانی به شهروندان را تسهیل کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان، کمیته بین المللی صلیب سرخ روز گذشته از طرفهای درگیر در بحران یمن خواست کمک رسانی به شهروندان و غیرنظامیان را تسهیل کنند.

آنتوان گراند، رئیس هیئت اعزامی صلیب سرخ به یمن در بیانیه ای اعلام کرد: درد و رنج شهروندان و غیرنظامیان به سطح بی سابقه ای رسیده است. پس از گذشت بیش از صد روز از بحران یمن بیشتر مناطق کشور از کمبود شدید آب و غذا رنج می برند.

در این بیانیه همچنین آمده است: استانهای عدن و تعز در دو هفته گذشته شاهد درگیری های شدیدی بوده است؛ بطوری که رسیدن به مناطق خسارت دیده و ادامه عملیات خارج کردن کشته ها و مجروحان دشوار شده است.

از سوی دیگر، شبکه خبری العربیه روز گذشته اعلام کرد دو هواپیمای سعودی به منظور راه اندازی دوباره فرودگاه عدن وارد این فرودگاه شدند. این هواپیماهای سعودی حامل تجهیزاتی برای راه اندازی دوباره فرودگاه بودند. همچنین پنج شنبه شب اولین هواپیمای حامل کمک های پزشکی امارات، به فرودگاه عدن وارد شد.

ادامه درگیری ها در یمن

همچنین خبرگزاری آلمان گزارش داد درگیری های شدیدی صبح امروز میان نیروهای انصارالله و شبه نظامیان هوادار منصور هادی در شهر مأرب در شرق یمن بوقوع پیوست. منابع محلی در گفتگو با خبرگزاری آلمان اعلام کردند درگیری های شدیدی  میان طرفین در منطقه "جفینه" در جنوب غرب مأرب رخ داد که در آنها شماری کشته و زخمی شدند.

این منابع همچنین اعلام کردند همزمان با درگیری ها، منطقه سوم نظامی نیروهای هوادار منصور هادی پایگاه های انصارالله را با سلاح های سنگین گلوله باران کرد.

شبکه یمنی المسیره نیز از حمله جنگنده های سعودی به 200 واحد مسکونی در تعز خبر داد. این شبکه به نقل از رئیس کمیته خدمات تولید برق شهر "مخا" در استان تعز اعلام کرد جنگنده های سعودی 9 حمله به مناطق مسکونی مخصوص مهندسان این ایستگاه انجام دادند. این شبکه همچنین اعلام کرد ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند 10 موشک به پایگاه های "خنجره" و "معطن" در جیزان عربستان پرتاب کنند.

المسیره همچنین از برگزاری راهپیمایی بزرگی در صنعا در محکومیت سکوت جامعه جهانی در برابر تجاوز به ملت یمن خبر داد. راهپیمایان روز گذشته در این تظاهرات مواضع منفی جامعه جهانی را در قبال یمن محکوم کردند. همزمان با این راهپیمایی، هواپیماهای ائتلاف سعودی نیز حضور گسترده ای در آسمان صنعا داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دیان
۱۳:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
زنده باد اسلام و اسلامی
آخرین اخبار