نقشه جدید داعش در مراکش لو رفت

پلیس مراکش، یک گروهک وابسته به داعش را شناسایی و اعضای آن را دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانِِ به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، هنوز چند روز از شناسایی گروهک موسوم به "گروهک هشت" در مراکش نگذشته بود که دو زن ِ دیگر از اعضای این گروهک در استان "طنجه" شناسایی و دستگیر شدند.

براساس اعلام وزارت کشور مراکش، تحقیقات گسترده‌ای که درباره اعضای گروهک هشت صورت گرفت، زمینه شناسایی دو زن دیگر را در منطقه "عروس الشمال،" فراهم کرد. این دو زن، پیش از این، در اردوگاه‌های تشکیلات القاعده در افغانستان و پاکستان فعالیت می‌کردند، و اکنون ارتباط آن‌ها با گروهک هشت، مشخص شد.

سایت مراکشی هسپرس به نقل از بیانیه وزارت کشور تاکید کرد، سرکردۀ این گروهک تروریستی، با سرکردگان میدانی مراکشی داعش تماس برقرار کرده و در پی اعلام کشور مراکش به عنوان "ولایت مغرب"، وابسته به حکومت گروه تروریستی داعش بود.

سرکرده این گروهک همچنین در پی تشکیل گردانی نظامی در جنوب مراکش بود و برای این کار اشخاصی را در نظر گرفته بود که در اردوگاه های داعش آموزش دیده بودند. وی قصد داشت، با استفاده از این گردان، عملیاتی تروریستی شامل ترور مسؤولان امنیتی و سیاسی را در دستور کار قرار دهد و برخی از مراکز حساس دولتی را هدف قرار دهد.

سرکردۀ این گروهک همچنین قصد داشت با هماهنگی سرکردگان ِ میدانی داعش، سلاح های سنگین در اختیار گردان خود قرار دهد.

وزارت کشور مراکش تاکید کرد که پس از بازجویی های لازم، این افراد محاکمه خواهند شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار