حمله موش‌ها به آبنمای تاریخی رم

فواره تروی به تازگی مورد هجوم موش‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرت نت: فواره تروی در منطقه تروی در رم ایتالیا،‌ به تازگی مورد حمله انبوهی از موش‌ها قرار گرفته است.

این بنای تاریخی که 26 متر ارتفاع و 20 متر عرض دارد متعلق به دوران باروک (1600-1750 میلادی) و یکی از معروف‌ترین آبنماهای جهان است.

این موش‌ها که بعضی از آنها 20 سانتی‌متر طول دارند باعث ترس و وحشت جهانگردان شده‌اند.

مسئول مراکز تاریخی شهر رم، ‌این حادثه را به دلیل گرم شدن هوا در فصل تابستان و وجود زباله‌های تولید شده توسط رستوران‌ها و جهانگردان دانست.

در سال 1998 سنگکاری‌های این فواره جلا داده شدند و تمامی ترک‌ها و قسمت‌های فرسوده به دست هنرمندان چیره‌دست مرمت شد و آنجا به پمپ‌های گردش آب مجهز شد. از ژانویه سال 2013 میلادی نیز شرکت مد ایتالیایی فندی با بودجه‌ای 2 میلیون یورویی به مرمت و بازسازی این آبنما پرداخته است.

بر اساس یک داستان سنتی، اگر بازدید‌کننده‌ای سکه‌ای داخل آب فواره پرتاب کند،‌ روزی به رم باز خواهد گشت. بر‌آورد می‌شود که روزانه 3000 یورو در فواره ریخته می‌شود. این پول برای سوپر‌مارکتی برای نیازمندان رم مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته هر از گاهی تلاش‌هایی برای سرقت این درون آب صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار