کرمانشاه؛

برگزاری همایش غرور آفرین مرصاد درکرمانشاه

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: مرداد ماه سال1367 بود که منافقین با خیال خام تصرف تهران و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از محور خسروی _ قصرشیرین _ سرپل ذهاب وارد خاک ایران اسلامی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادعلی محمدی  افزود: منافقین   پس از عبور از شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و کرند غرب وارد شهر اسلام آبادغرب شده و کشتار فجیعی را از مردم غیر نظامی انجام داده و تا گردنه حسن آباد در 20 کیلومتری شهر اسلام آباد غرب پیش روی کردند.

 وی درادامه خاطرنشان کرد: در این گردنه با مقاومت های اولیه رزمندگان اسلام مواجه و در نتیجه پیش روی آنها متوقف شد، ولی در ابتدای روز چهارم با هجوم خود به سمت کرمانشاه و تنگه چهارزبر پیشروی خود را مجدداً شروع کردند اما در تنگه چهارزبر با مقاومت جانانه نیروهای اسلام روبرو شده و در نتیجه تلاش آنها بی نتیجه ماند.

محمدی بیان داشت: در تاریخ پنجم مرداد عملیاتی عملیات مرصاد با رمز مبارک یا علی ابن ابی طالب(ع) علیه منافقین در محورهای مختلفی از جمله محور کرمانشاه به اسلام آباد غرب، محور لرستان به اسلام آباد غرب و محور ایلام به اسلام آبادغرب- آغاز شد.


وی تصریح کرد: در این عملیات تعداد1523 نفر از منافقین کشته، 2300 نفر زخمی و 305 نفر نیز دستگیر شدند.

گفتنی است همایش بزرگ حماسه مرصاد در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص) است ودر این مراسم از کتب دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز رونمایی خواهد شد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.