بیرجند؛

شگفت زدگی مدیر آژانس گردشگری ترکیه از جاذبه های خراسان جنوبی

مدیر آژانس گردشگری «امواج تروال» ترکیه نیز با شگفت زدگی از جاذبه های گردشگری، خراسان جنوبی گفت: از این همه جاذبه در این استان شگفت زده شدم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ «ایلهان کاراگیه» با بیان اینکه ایران و ترکیه از قدیم دوست مشترک بوده اند و همیشه مثل دو همسایه با هم رفتار کرده اند، گفت: این دو کشور از نظر فرهنگی و شکل ظاهری افراد نیز بسیار شبیه هستند.

 
وی با اشاره به اینکه سفر به ایران، به دلایلی هنوز بین مردم ترکیه مرسوم نشده ، تصریح کرد: خراسان برای مردم ترکیه شناخته شده و جذاب است و سفر به خراسان جنوبی می تواند آغاز خوبی برای برگزاری تورهای ترکیه به ایران باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی نیز از سفر گردشگران کشور ترکیه به این استان خبر داد و افزود: خراسان جنوبی دارای جاذبه های گردشگری دست نخورده و بکر است که باید معرفی شود.

رمضانی با بیان اینکه نرخ تمام شده ورود گردشگران به این استان نسبت به سایر استان ها پایین تر است، گفت: این موضوع به نفع موسساتی است که در جذب گردشگر تلاش می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از وجود ۷۵۰ اثر ثبت شده در استان خبر داد و گفت: قدمت این آثار به ۳۵ هزار سال پیش می رسد.

رمضانی، وجود دو روستا از هفت روستای شگفت انگیز ایران در استان، داشتن یک اثر ثبت شده در میراث جهانی و یک اثر در آستانه ثبت، چشمه های آبگرم معدنی، کویر و صحراهای بکر، وجود مرتفع ترین تپه های شنی جهان در کویر استان، جایگاه مهم در حیات جانوری کشور بعنوان تنها پناهگاه یوز پلنگ آسیایی را از جمله جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی عنوان کرد.

وی با اشاره به واقع شدن خراسان جنوبی در مسیر شهرها و استانهای مانند یزد، مشهد، خاطرنشان کرد: از این قابلیت استان نیز می توان برای برگزاری تورهای مختلف بهره برد.

وی گفت: با توجه به اینکه سالانه گردشگران زیادی از استان ما به ترکیه سفر می کنند امیدوار هستیم که این سفرها دوطرفه شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوان به برقراری پرواز از ترکیه به خراسان جنوبی فکر کرد.

تهیه، پکیج های مختلف گردشگری توسط دفاتر خدمات مسافرتی برای سفر گردشگران ترکیه به استان و برعکس و برگزاری تور آشنا سازی تورلیدرهای ترکیه با استان خراسان جنوبی از جمله پیشنهادات رمضانی برای توسعه روابط با کشور ترکیه بود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی مرغوب ترین و با کیفیت ترین زرشک و زعفران ایران را دارد، افزود: می توان برنامه برگزاری تورها را در فصل برداشت این دو محصول پیش بینی کرد تا توریست با دست خود زعفران از مزارع بچیند.
 

انتهای پیام / ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.