پنجاه و یکمین ایالت آمریکا/ اسرائیل آری، ایران نه!

«اسرائیل پنجاه و یکمین ایالت آمریکاست وآمریکا هر کاری بتواند برای حفظ این کشور یهودی صهیونیستی انجام می دهد. حفاظت از اسرائیل، دلیل تنفر مردم خاورمیانه از ماست.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جام نیوز: روزنامه آمریکایی "سالت لیک تریبون" (Salt Lake Tribune)، در مطلبی تحت عنوان "چرا اسرائیل و نه ایران" به توافق هسته ای پرداخت.
 
 
در این نوشتار آمده است: «با توجه به توافقی که پرزیدنت اوباما اخیرا با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور داشته است این مطلب به ذهن می رسد که چرا برخی کشورها حق داشتن تسلیحات هسته ای را دارند اما ایران این حق را ندارد؟»
 
 
این روزنامه آمریکایی نوشت: «با جستجوی ساده ای در اینترنت می توان دریافت که آمریکا 12.500 کلاهک هسته ای دارد که البته 8.700 عدد از آن ها قابل استفاده است. روسیه 800 تا 900 کلاهک هسته ای دارد که البته در سال 1990 این تعداد 10.779 عدد بوده است. انگلیس حدود 58 کلاهک، فرانسه 470 کلاهک، چین تقریبا 100 تا 200 کلاهک، هند شاید 10 کلاهک، پاکستان شاید 53 کلاهک و کره جنوبی نیز ممکن است چندین کلاهک داشته باشد. اسرائیل نیز 100 تا 200 کلاهک هسته ای دارد.
 

بله! اسرائیل 100 تا 200 بمب هسته ای دارد. و حدس بزنید داستان چیست؟ کشور ما، یعنی آمریکا، اولین سری از مواد مورد نیاز را برای ساخت بمب به اسرائیل داده است! در سال 1995 اسرائیل 100 پوند مواد هسته ای را از محلی در پنسیلوانیا قاچاق کرد. انگلیس نیز در سال 1966 مقدار بیشتری از موارد هسته ای در اختیار اسرائیل قرار داد.»
 
 
در انتهای این مطلب آمده است: «خوب چرا اسرائیل این حق را دارد اما ایران نه؟ ساده و روشن است؛ اسرائیل پنجاه و یکمین ایالت آمریکاست وآمریکا هر کاری بتواند برای حفظ این کشور یهودی صهیونیستی انجام می دهد. حفاظت از اسرائیل، دلیل تنفر مردم خاورمیانه از ماست.»
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.