مدیر انتشار بین‌المللی حافظ:

اکثر کتاب‌های نهادهای دولتی در انبارها خاک می‌خورند

تعداد زیادی از کتاب‌های به ظاهر پر‌فروش منتشر شده توسط نهادهای دولتی در انبارها خاک می‌خورند.

عباس جهانگیری، مدیر انتشارات بین‌المللی حافظ در خصوص نقش آمارهای پر‌فروش اعلامی از سوی نهادهای دولتی در جلب توجه مردم به کتاب‌های خاص به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نهادهای دولتی ملاک تشخیص کتاب‌های پر‌ فروش نیستند زیرا هرچند که این نهادها به واسطه رابطه خود با نهادها و مؤسسات دیگر کتاب‌هایشان را به تعداد زیاد به مراکز دیگر می‌فروشند و به گونه‌ای آثارشان را پرفروش می‌دانند اما اکثر این کتاب‌ها به دست مردم نمی‌رسند و در انبارها خاک می‌خورند.

مدیر انتشارات بین‌المللی حافظ با تأکید بر اینکه اندک کتابهایی در نهادهای عمومی پرفروش می‌شوند، اظهار داشت:فروش کتاب نهادهای دولتی فقط ارتباطی است.ما در اکثر مواقع کتاب‌های تاریخ مصرف داری را که زمان فروششان گذشته را به نهادهای دولتی و مرکز استاد می‌دهیم تا توزیعشان کنند.

جهانگیری در پاسخ به این امر که تا به امروز تجربه خمیر کردن کتاب‌های منتشر شده انتشارات بین‌المللی حافظ را داشته یا نه،‌ گفت: ما تا به حال هیچ کتابی را  خمیر نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اقدام برخی از ناشران به خمیر کردن کتاب‌های تاریخ مصرف گذشته،‌ ادامه داد: از دلایل این امر می‌توان به ترجیح ناشران برای خمیر کردن کتاب‌ها نسبت به توزیع آنها به شکلی بد و زننده اشاره کرد.

مدیر انتشارات بین‌المللی حافظ در خصوص ظهور خارج از چهار‌چوب ناشر - نویسنده‌ها تصریح کرد: نویسندگان توقعاتی دارند و در صورت ناتوانی ناشران از بر‌آورده کردن این توقعات،‌ مؤلفان و مترجمان به فکر احقاق حقوق خود می‌‌افتند و آثارشان را به صورت امانی در اختیار نهادها و کتاب‌فروشی‌ها می‌گذارند اما در اکثر مواقع موفق نمی‌شوند.

وی خاطر‌نشان کرد: در 3‌ سال اخیر هر روز تیراژ کتاب‌ها کاهش پیدا کرده و این کاهش تیراژ با ناتوانی ناشران در فروش کتاب‌ها همراه شده ولی من فکر می‌کنم که این امر تأثیر زیادی ندارد و تبلیغی کاذب است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار