شیراز؛

راه های حفاظت از ايميل چیست؟

ايميل یکی از ابزار های پرکاربردی است که کلاهبرداران اینترنتی از آن به راحتی می‌توانند سو استفاده کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  سرهنگ "سيد موسی حسینی" رئیس پلیس فتا استان فارس در این خصوص به نكاتي اشاره كرد: نگهبانی از ایمیل در دنیای دیجیتال از ضروری ترین گام‌های امنیت است.

اگر قصد بازدید از صندوق پستی یا همان ایمیل خود را دارید پس از پایان کار حتما اکانت خود را sign out کنید.مخصوصا هنگام استفاده از کامپیوتر های عمومی مثل کافی نت ها.اگر واقعا اکانت شما هک شده باشد اولین کاری که باید انجام دهید تغییر رمز عبور و سوال امنیتی تان است. سپس مطمئن شوید که رمزعبور و سوال مناسب و امنی را انتخاب کرده اید.سوالی را انتخاب کنید که فقط شما جواب آن را می دانید. دقت کنید که این سوال تداعی کننده رمزعبور شما نیست. سوالی را انتخاب کنید که با تحقیق و جستجو قابل پاسخگویی نباشد.از مواردی مانند تاریخ تولد، شماره تلفن، اسم والدین یا شماره شناسنامه و امثال آن جدا خودداری کنید.

وی افزود: مطمئن شوید که سوالتان راحت به ذهن سپرده شود، در حالی که به سادگی قابل حدس زدن نباشد. جوابی را هم انتخاب کنید که یک جمله کامل باشد.قبل از آن ‌که اطلاعات کاربریتان را وارد کنید، نوار آدرس مرورگر خود را بررسی کنید.طبق عادت بیشتر کاربران اینترنتی بدون این‌که از درست بودن آدرس سایتی که در آن هستند اطمینان حاصل کنند اقدام به وارد کردن نام‌کاربری و رمز خود می‌کنند. هکرها هم از این عادت با خبر هستند.آن‌ها با ساختن صفحه‌ای اینترنتی مشابه صفحه‌ی ورود به Email با یک آدرس تقلبی یا همان فیشینگ قصد فریب کاربران را دارند.با ورود به این آدرس تقلبی و وارد کردن اطلاعات کاربری ، نام‌کاربری و رمز عبور، به راحتی به دست فرد هکر قرار می گیرد.

از چک‌کردن Email خود در مکان‌های عمومی تا حد امکان بپرهیزید.توجه به عدم نصب کی لاگر ها(کی‌لاگرها برنامه‌هایی هستندکه به صورت نرم افزاری و قطعه سخت افزاری بر روی سیستم ها نصب شده و تمامی حروفی که یک کاربر اینترنتی تایپ می‌کند به ‌صورت یک فایل متنی به آدرس ایمیل کلاهبردار ارسال می‌کند. از آن‌جایی که این برنامه‌ها به‌صورت مخفی کار خود را انجام می‌‌دهند، کاربران از حضور آن‌ها بی‌خبر هستند.پس اگر با رایانه‌ای غیر از رایانه‌ی خودتان در حال وارد شدن به Email خود هستید، ممکن است یک کی‌لاگر بر روی سیستم نصب شده باشد.در بازه‌های زمانی مشخص فعالیت‌های Emailتان را کنترل کنید.از کلیک کردن بر روی لینک‌های دروغین بپرهیزید.وب‌سایت‌هایی وجود دارند که برای هکرها و افراد سودجو این امکان را فراهم می‌کنندکه ایمیلی دروغین و کذب برای شما بفرستند. این سایت‌ها حتی به این افراد اجازه می‌دهند تا از آدرس ایمیل‌هایی به ظاهر واقعی برای فعالیت‌های سودجویانه‌ی خود استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: از پسوردهای دشوار و کاراکتر های متنوع برای انتخاب رمز عبور تان استفاده کنید و رمزی را انتخاب کنیدکه فقط خودتان بدانید و قابل حدس زدن نباشد.

انتهای پیام/ی


برچسب ها: راه های ، حفاظت ، ایمیل ، از ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.