همزمان با سفر رئیس جمهور به کردستان؛

افتتاح بزرگترین کارخانه مرغ مادر کردستان در مریوان

معاون وزیر جهاد کشاورزی بزرگترین واحد مرغ مادر کردستان را با ظرفیت 38500 قطعه با اعتبار 75 میلیارد تومان در مریوان افتتاح کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان همزمان با سفر رئیس جمهور به کردستان، دکتر حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه مرغ مادر کردستان در مریوان گفت: تعاونی مرغداری های مریوان در استان کردستان و سطح کشور به عنوان تعاونی نمونه شناخته شده است.

عثمان باقدم عضو هیئت مدیره مرغداران مریوان  در این مراسم گفت: کارخانه مرغ مادر گوشتی بیلو مریوان با ظرفیت 38500 قطعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی 75 میلیارد تومان هزینه شده است و زمینه اشتغال 17 نفر را بطور مستقیم در شهرستان فراهم کرده است.

وی افزود: برای تکمیل زنجیره صنعت طیور مریوان در آینده نزدیک 2 واحد مرغ مادر به ظرفیت هر کدام با 40 هزار قطعه و با اشتغال زایی 35 نفر ایجاد و احداث می شود.

عضو هیئت مدیره مرغداران مریوان درپایان گفت:ایجاد و احداث یک واحد جوجه کشی با اشتغال زایی 20 نفر، احداث کشتارگاه صنعتی نقطه صفر مرزی برای صادرات مرغ با اشتغال زایی 50 نفر و ایجاد یک واحد کارخانه بستنی در شهرک صنعتی به عنوان صادرات با اشتغال 50 نفر از مهمترین برنامه های در دست اقدام تعاونی مرغداران شهرستان مریوان است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.