طباطبایی مطرح کرد:

ارائه برنامه جامع بهره‌وری چهارشنبه در هیئت وزیران/ آخرین آمار بهره‌وری مربوط به سال 92 است

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: برنامه جامع بهره‌وری به احتمال زیاد چهارشنبه هفته جاری در هیئت وزیران مطرح می‌شود.

ارائه برنامه جامع بهره‌وری چهارشنبه در هیئت وزیران/ آخرین آمار بهره‌وری مربوط به سال 92 استرویا طباطبایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آخرین آمار برای شاخص‌های بهره‌وری مربوط به سال 1392 است، اظهار داشت: به دلیل عدم ارائه آمار خام لازم در محاسبه بهره وری از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اطلاعات یک سال و نیم اخیر جمع‌بندی و محاسبه نشده است از این رو اینکه ارتقایی در زمینه بهره‌وری صورت گرفته است یا خیر مشخص نیست. 

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با اظهار امیدواری از اینکه طی ماه‌های آینده این آمار خام ارائه شود، افزود: با توجه به اینکه محاسبات مربوط به رشد اقتصادی با بهره‌وری ارتباط تنگاتنگی دارد انتظار می‌رود نرخ بهره‌وری همچون نرخ رشد اقتصادی مثبت شود، اما تا زمان ارائه آمار نمی‌توان با حدس و گمان اظهارنظر کرد.

وی در خصوص برنامه‌های سازمان ملی بهره‌وری ایران تا پایان سال گفت: برای ارتقای بهره‌وری نیاز به کمک همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و بخش ها اعم از دولتی، خصوصی،‌ تعاونی و حتی فردی و بنگاهی داریم که باید با مفاهیم بهره‌وری آشنا شده و به آن عمل کنیم.

طباطبایی تصریح کرد: بنابراین کار با سازمان‌ها همچون سازمان صدا و سیما و وزارتخانه‌ها را به صورت برگزاری جلسات ماهانه آغاز کرده‌ایم که در این راستا جلسه‌ای را  در مورخ 7/5/94 با وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهادکشاورزی جهت ارائه مطالب در راستای ارتقای بهره‌وری خواهیم داشت.

وی در رابطه با برنامه جامع بهره‌وری کشور گفت: برنامه جامع بهره‌وری کشور به احتمال زیاد چهارشنبه هفته جاری مورخ هفتم مردادماه 1394 در هیئت وزیران مطرح و پس از ابلاغ، عملیاتی کردن برنامه‌های آن، آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گزارش عملکرد برنامه جامع را باید هر 6 ماه یکبار به هیئت وزیران ارائه کند. از این رو باید وضعیت بهره‌وری را از نظر اقدامات اجرایی به دقت رصد کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بر اساس این برنامه سند بهره‌وری سبز را با کمک سازمان حفاظت محیط زیست تدوین می‌کنیم و در زمینه ارتقای بهره‌وری در بخش آموزش کشور با دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه وارد تعامل می‌شویم.

طباطبایی در خصوص جایگاه بهره‌وری در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در برنامه ششم برای اولین بار یکی از 30 شورای برنامه‌ریزی که برای تدوین این برنامه در نظر گرفته شده «شورای برنامه‌ریزی ارتقای بهره‌وری» است.

وی افزود: این شورا از نمایندگان دستگاه ها و سازمان‌های مختلف تشکیل شده که شامل 4 متخصص از حوزه بهر‌وری، ‌نماینده قوه مقننه، ‌نمایندگانی از دو انجمن در حوزه بهره وری و نمایندگانی از اتاق بازرگانی تهران، ایران و تعاون می‌شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: از این رو این شورا به جدیت نسبت به تدوین احکام مربوط به بهره‌وری در برنامه ششم اقدام می نماید و در زمانبندی تعیین شده، نتایج را به شورای تلفیق برنامه ششم تقدیم خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار