طي 4 ماه نخست سال 94؛

ورود بيش از يك ميليون گردشگر به بانه

رئيس اداره ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری شهرستان بانه از ورود بيش از يك ميليون گردشگر به اين شهرستان طی 4 ماه نخست امسال خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان سردار خندانی گفت: بانه طی چند سال اخير به عنوان یکی از شهرهای شناخته شده استان كردستان در حوزه گردشگری در سطح کشوري مطرح شده بطوري كه امروزه اين شهر با وجود بيش از 80 مجتمع تجاری تبديل به يكی از قطب های اقتصادی كشور شده است.

وی بااشاره به اينكه از 28 اسفند ماه سال 93 كه سفرهاي نوروزی شروع شده تا پايان تيرماه بالغ بر يك ميليون مسافر و گردشگر وارد اين شهرستان شده است، افزود: بیش از 630 هزار نفر از مسافرين در روزهاي نخست سال وارد شهرستان بانه شده اند.

رئيس اداره ميراث فرهنگي بانه بیان کرد: بيشترين پيك مسافر مربوط به تعطیلات 13 الي 15 خرداد ماه و عید سعید فطر مي باشد بطوريكه در اين دو مناسبت  بیش از 450 هزار مسافر و گردشگر به بانه سفر کردند که از این تعداد  نيز 250 هزار نفر اقامت شبانه داشته‌اند.

خندانی درپایان افزود: شهرستان بانه با داشتن 5 هتل، 150 واحد استيجاری مجاز و 7 هتل آپارتمان در ايام پيك مسافر، در بحث اسكان مسافران به ناچار از ظرفيت مدارس، پارك ها و سالن های ورزشی نيز استفاده می كند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: گردشگر ، سفر ، مسافر ، ورود ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.