شیراز؛

هشدارهاي كليدي پليس فارس پيرامون جابجايي پول

اداره آموزش همگاني و مشاركت عمومي معاونت اجتماعي پليس فارس هشدارهايي براي جابجايي پول به شهروندان ارائه داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به جاي استفاده از مقادير زيادي وجه نقد به صورت مشهود از چك بين بانكي و يا پول الكترونيكي استفاده کنید. تمام قسمت هاي خودرو جا و مكان مناسبي جهت نگهداري پول نقد و اوراق بهادار نیست .

سارقان هميشه در جلوي بانكها در كمين هستند و شما را تعقيب می کنند تا در فرصت مناسب پول و ديگر اشياء شما را سرقت و با خودرو و يا موتور سيكلت تندرو و پلاك مخدوش از صحنه فرار کنند. وجه نقد را در يك جيب خود نگهداري نكنيد.

از شمارش پول نقد به مقدار زياد در ديد مردم خودداري، چون باعث تحريك سارقان مي شود.در صورتي كه پول نقد به مقدار زياد همراه داريد و مشتري بانك بوده ايد در هنگام سوار شدن به اتومبيل در صورتي كه پنچر يا تصادف صورت گرفته مواظب پول خود باشيد .

زماني كه پول از بانك مربوطه تحويل گرفتيد در خيابان مواظب كيف خود باشيد و كيف را در دستي بگيريد كه به سمت پياده رو است و مواظب موتور سواران كيف قاپ باشيد.

در صورتي كه فرد يا افرادي در بانك به شما مراجعه و تقاضاي خرد نمودن پول داشت به هيچ عنوان قبول نكنيد چون احتمال تحويل اسكناس تقلبي و همچنين كشروي وجود دارد .

در صورت مشاهده فرد يا افراد مشكوك و يا مضنون سريعاً با تلفن 110 تماس بگيريد .از حمل و نگهداري وجوه نقد و چكهاي مسافرتي در مبالغ بالا و قابل توجه خودداري و سعي كنيد از كارتهاي اعتباري و چكهاي رمزدار بين بانكي و نظاير آن استفاده كنيد .

در هنگام دريافت وجه نقد از بانك سعي كنيد از آشنايان و افراد مورد اطمينان جهت همراهي خود استفاده کنید و همچنين مراقب افراد ناشناسي كه در بانك كنار شما حضور دارند، باشيد تا متوجه مشخصات اسمي شما نشوند .

پس از دريافت وجوه نقد يا تراول چك از بانك آنها را در محل امن و مناسبي از لباستان جا سازي كنيد. زماني كه وجوه نقد قابل توجه يا اموال با ارزشي همراه خود داريد، از تردد در خيابان و محله هاي خلوت پرهيز کنید .

اگر افرادي با عنوان مأمور به منزل يا محل كار شما مراجعه و قصد ورود و بازرسي آنجا را داشتند ابتدا از آنها كارت شناسايي معتبر پليس و دستور قضائي را مطالبه و نسبت به بررسي و مطالعه آن اقدام و در صورتي كه به حركات و رفتار آنها و يا مدارك ارائه شده از سوي آنان مظنون شديد حتماً كلانتري محل و يا پليس 110 را از طريق تلفن مطلع کنید . در محوطه بانك مواظب اطرافيان خود باشيد .

در محوطه بانك مواظب موتور سواران مشكوك كه احتمالاٌ جلوي بانك كمين كرده اند، باشيد. پس ار تحويل پول از بانك و موقع سوار شدن به خودرو ممكن است خودرو شما توسط سارقان پنچر شده باشد، لذا ابتدا پول دريافتي را درون پاكت قرار داده درب ها را قفل کرده و سپس نسبت به تعويض چرخ اقدام کنید. از حمل پول با پلاستيك دسته دار و.... خودداري کنید. مواظب باشيد ممكن است سارقان پس از خروج شما از بانك با تعارف آب ميوه و غذاي مسموم شده بيهوش و پول شما را به سرقت ببرند، بنابر اين از پذيرفتن هر گونه خوراكي و نوشيدني از عابران و رانندگان خودداري كنيد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: هشدارهای ، پلیس ، فارس ، پول ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.