مزاحمان اینترنتی در چنگال قانون

رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی برای شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا ایلام در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر اینکه توسط شخص یا اشخاصی از طریق نرم افزارهای شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل برای وی و خانواده اش ایجاد مزاحمت شده است.

وی در ادامه بیان داشت: پس از هماهنگی با مرجع محترم قضایی و انجام اقدامات فنی و تخصصی و تحقیقات لازم متهم شناسایی و دستگیر شد.

سرگرد کسانی افزود: متهم در ابتدا منکر موضوع می شد اما پس از مواجهه با مستندات پلیس به جرم خود اعتراف کرد.

وی گفت: متهم انگیزه خود را کنجکاوی و آشنا نبودن به قوانین و جرائم رایانه ای عنوان داشت.وی به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل محاکم قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه آشنایی نداشتن به قانون دلیل بر ارتکاب جرم نیست از عموم مردم خواست در صورت استفاده از فناوری های نوین ارتباطی به خصوص در صورت استفاده از شبکه های اجتماعی حتماً با قوانین مرتبط آشنایی داشته تا گرفتار جرم و مشکلات ناشی از آن نگردند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: پلیس فتا آماده مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش یا با شماره تلفن های 65-2182361-084 تماس حاصل نمایند.

منبع:پلیس فتا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار