آخرین تحولات یمن؛

از ادامه درگیری ها در یمن پس از نقض سریع آتش بس تا حملات ائتلاف سعودی به نیروهای خودی

پس از نقض سریع آتش بس، درگیری ها در یمن همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، تنها چند ساعت پس از آغاز آتش بس ادعایی عربستان، این آتش بس از سوی جنگنده های سعودی نقض شد.
یک مسئول در فرودگاه عدن در گفتگو با بی بی سی مدعی شد جنگنده های سعودی پس از حمله موشکی انصارالله به این فرودگاه، نیروهای انصارالله را هدف حمله قرار دادند.

بی بی سی همچنین به نقل از برخی منابع اعلام کرد جنگنده های سعودی در حمله به نیروهای خودی، 12 نفر از شبه نظامیان هوادار منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن به عربستان را کشتند. همچنین در بیانیه ای که از سوی شبه نظامیان هوادار منصور هادی صادر شده است آمده: در بمباران پایگاه نیروهای این گروه در استان جنوبی لحج، 12 نفر کشته و 50 نفر زخمی شدند.
همچنین درگیری های شدیدی در مناطق مختلف یمن با وجود درخواست سازمان ملل از همه گروه ها برای پایبندی به آتش بس بوقوع پیوسته است. انصارالله اعلام کرده درباره آتش بس ادعایی عربستان به آنها اطلاع رسانی نشده است.

بی بی سی همچنین اعلام کرد گزارشهایی از شهادت شماری از نیروهای انصارالله در انفجار خودرویی بمب گذاری شده مقابل منزل استاندار بیضاء منتشر شده است. وی چند ماه پیش از سوی انصارالله به عنوان استاندار بیضاء معرفی شده بود. در همین ارتباط فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد راه حل سیاسی در یمن تأکید کرد.


از سوی دیگر، خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان نیز به نقل از منابع محلی گزارش داد جنگنده های سعودی حملات شدیدی به پایگاه هوایی "عند" در شهر لحج انجام دادند. این منابع اعلام کردند این بمبارانها یکی از شدیدترین حملات ائتلاف سعودی از زمان شروع تجاوز نظامی به یمن به شمار می رود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار