نظرسنجی گالوپ: محبوبیت هیلاری کلینتون رو به کاهش است

تازه ترین نظرسنجی گالوپ از کاهش محبوبیت هیلاری کلینتون خبر می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی گالوپ نشان می دهد محبوبیت هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – به کمترین میزان از سال 2007 (1385) رسیده است. 

47 درصد از پرسش شوندگان نسبت به وزیر امور خارجه پیشین آمریکا دیدگاه منفی دارند. این درحالیست که برنی سندرز— رقیب دموکرات هیلاری کلینتون – با افزایش محبوبیت مواجه بوده است. میزان محبوبیت سندرز – سناتور ایالت ورمونت -- در نظرسنجی ماه مارس (اسفند) 12 درصد بوده است. در جدیدترین نظرسنجی گالوپ میزان محبوبیت وی به 24 درصد رسیده است. 

گالوپ اعلام کرد هر قدر که شناخت آمریکایی ها از سندرز بیشتر می شود، به همان اندازه بر میزان محبوبیت وی افزوده می شود. در حال حاضر هیلاری کلینتون شناخته شده ترین چهره دموکراتها در سطح ملی است.
 
هیلاری کلینتون هر چند با کاهش محبوبیت مواجه است، همچنان از سایر رقبای دموکرات خود پیش است. میزان محبوبیت کلینتون در میان غیر سفیدپوست ها و نسل های قدیمی تر دموکرات ها بیش از سایر رقبای دموکرات است.  

رقابت هیلاری کلینتون و سندرز در میان سفیدپوستان، مردان، جوان ترها و لیبرال ها تنگاتنگ گزارش شده است. میزان محبوبیت این دو، در شرق آمریکا که سکونتگاه سندرز است نیز بسیار نزدیک بوده است.

سندرز در میان غیر سفیدپوستان و دموکراتهای محافظه کار از محبوبیت چندانی برخوردار نیست. اختلاف محبوبیت وی با کلینتون در میان این دو گروه بیش از 50 درصد گزارش شده است. 
در این نظرسنجی سندرز تنها نامزد دموکراتیست که میزان محبوبیت وی از میزان نارضایتی ها از او بیشتر است. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار