رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور؛

تنگناهای قانون جدید آیین دادرسی کیفری حل می شود

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: قانون جدید آیین دادرسی کیفری برای اجرایی شدن کامل، هنوز تنگناهایی دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی افزود: برای این قانون سالها زحمت کشیده شده، با اینحال یکسری تنگناهایی دارد که در رسیدگیها ممکن است مشکل ایجاد کند اما در مسیر اجرایی مشکلات شناسایی و رفع می شود.

وی ادامه داد: قانونی با 699ماده، طبیعی است که اشکالاتی بر آن وارد و نیاز به اصلاح داشته باشد.

حجت الاسلام بهرامی افزود:این قانون از اول تیرماه لازم الاجرا شده که به مرور زمان اشکالات آن شناسایی وموارد جایگزین برای آن تعریف می شود.

وی بیان کرد: فعلا این قانون دائمی نیست چرا که درمدت دوسال به مجلس داده شده و در این مدت به طور آزمایشی اجرا می شود بعد به مجلس ارایه شده که شاید 6 ماه تصویب آن طول بکشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی با اشاره به آمار جرم در کشور گفت: آمار باید بدون اثرگذاری حوادث اعلام شود ما درصدد هستیم که برنامه های دائمی تری برای پیشگیری از جرم پیاده کنیم.

وی ادامه داد: باید در کل کشور برای برخورد با جرائم به دنبال چرایی انجام آن باشیم زیرا ریشه جرم باید شناخته شود و خیلی از مسایل نیاز دارد تا بصورت علمی حل شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: بجای برخورد با جرائم باید با تدبیر عمل کنیم که این نیاز به رفتار علمی دارد و بهتر است از متون درسی در مدارس و دانشگاه ها شروع کنیم.

وی گفت: همه به خصوص مدیران را موظف کنیم که به پیشگیری از جرم روی آورند بعد به اقدامات دیگر بپردازند، برای پیشگیری نیز باید آسیب شناسی کنیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به توانمندی قضات خراسان رضوی افزود: عملکرد قضایی این استان در مجموع با توجه به جلسات وتعاملات قوه قضاییه با نیروی انتظامی عملکرد خوبی داشته که اراده جدی در پیشگیری از وقوع جرم دارد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.