اجرای ۳۷۰۰ پروژه در روستاهای مازندران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به این‌که به طور میانگین هر یک دهیاری دارای ۲ پروژه در حال اجرا دارد، گفت: در مجموع بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ پروژه در روستاهای استان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان الله عبدی با بیان اینکه دهیاران مجری اجرای مصوبات قانونی دولت در سطح روستاها هستند، افزود: امروزه تغییرات و پیشرفت های مناسبی در بخش های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و عمرانی روستاها در حال شکل گیری است که مشارکت مردم و همکاری شوراهای اسلامی در دستیابی به این پیشرفت ها غیر قابل انکار است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، تصریح کرد: بیش از یکهزار و ۹۱۶ دهیاری جهت افزایش رفاه عمومی ساکنان روستاها در سطح روستاهای استان مازندران فعال است.

عبدی، با اشاره به این‌که به طور میانگین هر یک دهیاری دارای ۲ پروژه در حال اجرا دارد، گفت: در مجموع بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ پروژه در روستاهای استان مازندران در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد از جمعیت استان مازندران را جمعیت روستایی تشکیل داده است، تصریح کرد: استان مازندران به لحاظ جمعیت روستایی در جایگاه دوم میان سایر استان های کشور قرار دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، با تاکید بر اینکه دهیاران همواره باید ۲ موضوع اساسی را به عنوان ۲ اصل مهم در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند، گفت: یکی از این اصول، تلاش برای افزایش درآمد ساکنان روستاها و دیگری انجام تمام فعالیت های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی در روستا آنهم بر اساس برنامه ریزی منظم و اعتبارات مصوب است.

عبدی، با اشاره به اینکه افزایش درآمد ساکنان روستا موجب ماندگاری آنها در روستاها می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، ارائه خدمات مطلوب، تامین ادوات کشاورزی، بازاریابی برای فروش محصولات کشاورزی، حمایت در جهت عرضه و فروش تولیدات روستاییان و تامین نیازهای حداقلی آنها از جمله عواملی است که می تواند در افزایش درآمد ساکنان روستاها تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار مهندس کشاورزی در استان مازندران وجود دارد، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که می تواند در راستای افزایش درآمد ساکنان روستاها موثر واقع شود، بهره گیری از تخصص و توانمندی های فارغ التحصیلان کشاورزی استان برای ترویج و توسعه کشاورزی و بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی روستاها است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.