رییس انجمن اپتومتری ایران:

دخالت وزارت صنعت، معدن و تجارت در کار اپتومتریست‌ها غیر قانونی است

رئیس انجمن اپتومتری ایران با اشاره به غیر قانونی بودن دخالت وزارت صنعت، معدن و تجارت در کار اپیومتریست‌ها گفت: این وزارتخانه برای عینک فروشی‌ها پروانه کسب صادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان علی میرزاجانی رئیس انجمن اپتومتری ایران در نشست خبری که صبح امروز در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه ساخت عینک طبی جزء خدمات اپتومتریست‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری، ساخت عینک جزء خدمات اپتومتریست‌ها محسوب می‌شود دخالت وزارت صنعت معدن و تجارت در این خصوص غیر قانونی است این وزارتخانه برای عینک فروشی ها پروانه کسب صادر می کند در صورتی که این مراکز صلاحیت علمی وزارت بهداشت را ندارند. همچنین مسئولیت فنی آن بر عهده اپتومتریست‌ها نیست همین مسئله سبب ایجاد مراکز غیر قانونی ارائه خدمات عینک سازی و به خطر افتادن قدرت بینایی مردم می‌شود. 

سنجش بینایی در راهنمایی و رانندگی توسط غیر اپتومتریست‌ها انجام می‌شود

وی افزود: سنجش بینایی در راهنمایی و رانندگی توسط افراد غیر اپتومتریست انجام می‌شود و این مسئله افزایش آمار تصادفات را به همراه دارد راهنمایی و رانندگی در زمینه سنجش بینایی با اپتومتریست‌ها قرار داد ندارد و این کار را پزشکان دیگر انجام می‌دهند.

انجام بینایی سنجی طب کار توسط غیر اپتومتریست‌ها
رئیس انجمن اپتومتری در خصوص طب کار بیان کرد: بینایی سنجی در طب کار نیز توسط غیر اپتومتریست‌ها انجام می‌شود در صورتی که این کار را باید اپتومتریست‌ها انجام دهند اکثر بینایی سنجی‌هایی که در طب کار انجام می‌شود به صورت ظاهری است در صورتی که این افراد معاینه دقیق شوند مشکلات فراوان آن‌ها از نظر بینایی مشخص خواهد شد. 

وزارت بهداشت به دنبال کاهش هزینه‌ها نیست 
میرزاجانی ادامه داد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دنبال کاهش هزینه‌های بیماران نیست بلکه به دنبال این مسئله است که مسئولیتی از پزشکان گرفته نشود و به پیراپزشکان واگذار شود در معاونت درمان وزارت بهداشت انجام بینایی سنجی به وسیله اپتومتریستها یا دستگاه‌های سنجش بینایی امکان پذیر است. 

نظارتی بر مغازه‌های عینک فروشی نیست
وی در خصوص نظارت بر مغازه‌های عینک فروشی اظهار داشت: هیچگونه نظارتی بر روی مغازه‌های عینک فروشی وجود ندارد در صورتی که مراکز اپتومتری هر 3 ماه یکبار بازدید می‌شود و اکثر عینک‌هایی که در کنار خیابان به فروش می رسد حتی نوع مارک دار آن استاندارد نیست 

بیمه‌ها مهر اپتومتریست‌ها را قبول نمی‌کنند
میرزاجانی افزود: برخی بیمه‌های تکمیلی که خرید عینک را تحت پوشش قرار می‌دهند، مهر اپتومتریست ها را قبول نمی‌کنند و باید به طور حتم مهر جراح چشم باشد تا مورد پذیرش آن‌ها قرار گیرد.
 
همچنین فروش عینک توسط اپتومتریست‌های تجربی، قیمت آن را افزایش می‌دهد در صورتی که وزارت بهداشت در این زمینه نظارت کند، قیمت عینک کاهش پیدا خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار