گفت‌‌وگوی ثمربخش ابزار سودمند برای آسایش

یک روان‌شناس گفت: گفت‌‌وگوی ثمربخش بعنوان یک نهایت برای پیشبرد اهداف و آسایش ما ضروری است.

امیر خجسته کاشانی روان‌شناس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در زندگی روزمره همانگونه که وجود وسایل و ابزارها زندگی را بهتر کرده بلکه رفاه ، آسایش و آرامش نیز برای افراد فراهم می‌کند و گفت‌‌وگوی ثمربخش هم جزء مهارت‌هایی است که می تواند بعنوان یک ابزار سودمند برای پیشبرد اهداف و آسایش ما ضروری باشد.

وی تصریح کرد: از بدیهات گفت‌‌وگوی ثمربخش آن است که ما در ابتدا عواطف و احساسات طرف مقابل را درک کرده و متناسب با احساسات وی سخن برانیم.

کاشانی افزود: جهت انتقاد کردن، هر فرد لازم است ابتدا نکات مثبت شخصی اخلاقی وی را گوشزد کرده سپس با نرمی و ملایمت با توجه به احساس وی نقد خود را مطرح کند.

وی گفت: در گفت‌‌وگوی ثمربخش زوجین علاوه بر رعایت موارد فوق لازم است که در موقعیت‌هایی که آنها توانایی درک کردن همدیگر را ندارند بطور موقت و کوتاه از ادامه گفت‌‌وگو اجتناب کرده و وقتی که به آرامش بیشتر دست پیدا کردند با هم به صحبت کردن بپردازند.

این روانشناس در پایان تاکید کرد: زوجین لازم است به هنگام گفت‌‌وگوی ثمربخش در نهایت احترام بدون استفاده از خرده‌گیری از هم، غرغر کردن و توهین که عوامل مخرب ارتباط هستند، با یکدیگر صحبت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار