سازمان ملل: طرفهای درگیر در یمن به آتش بس پایبند نماندند

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه از پایبند نماندن طرفهای درگیر در بحران یمن به آتش بس سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "استفان اوبراین،" معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد طرفهای درگیر در بحران یمن به آتش بس اعلام شده در این کشور پایبند نماندند.

اوبراین در شورای امنیت سازمان ملل گفت: هیچ یک از طرفهای درگیر به آتش بس انسان دوستانه ای که از ابتدای هفته اعلام شد پایبند نماند و خبرها از حملات هوایی و درگیری های زمینی در 8 استان حکایت دارد.

اوبراین در ادامه افزود: طرفهای درگیر همچنان مسئولیت خود را به موجب قوانین بین المللی و بشردوستانه انجام نمی دهند و ما شاهد کشته و زخمی شدن غیرنظامیان هستیم. اوبراین تصریح کرد: مراکز پزشکی یمن اعلام کرده اند بیش از 4 هزار نفر کشته و 19800 نفر زخمی شده اند.
از سوی دیگر، خالد یمانی، نماینده دولت فراری یمن در سازمان ملل مدعی شد نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن آتش بس اخیر در این کشور را نقض کرده اند.

یمانی در جلسه روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد دولت یمن گزارشی از موارد نقض آتش بس از سوی نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح را در اختیار کشورهای عضو شورای امنیت قرار داده است. وی همچنین خواستار فشار بیشتر سازمان ملل به نیروهای انصارالله برای پایبندی آنها به قطعنامه 2216 این سازمان شد. این قطعنامه از نیروهای انصارالله می خواهد از شهرهای تحت تصرف خود در یمن عقب نشینی کنند.


انتهای پیام/
  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار