جاسوس صهیونیست پس از سه دهه آزاد می‌شود

شورای عفو مشروط وزارت دادگستری آمریکا با آزادی "جاناتان پولارد" در نیمه پایانی نوامبر موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  نیویورک تایمز؛ "آیلت شاکد،" وزیر دادگستری آمریکا، اعلام کرد شورای عفو مشروط با آزادی "جاناتان پولارد،" جاسوس اسرائیلی موافقت کرد و او ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) سال جاری از زندان آمریکا آزاد خواهد شد.

"آیلت شاکد" در این باره گفت: "جاناتان پولارد" باید بعد از آزادی ، ۵ سال دیگر در آمریکا بماند و فقط رییس جمهور آمریکا این حق را خواهد داشت تا اجازه بازگشت وی به سرزمین های اشغالی را صادر کند. آزادی "پولارد" زمانی حاصل شد که وزارت دادگستری آمریکا ترجیح داد در کار شورای عفو مشروط این کشور دخالتی نکند.

روزنامه وال استریت ژورنال پیش‌تر به نقل از منابعی در دولت آمریکا نوشته بود آزادی "جاناتان پولارد" می‌تواند به ترمیم روابط تل آویو- واشینگتن کمک کند.  رابطه این دو بعد از توافق هسته‌ای ایران به شدت صدمه دیده بود. 

"جاناتان پولارد" جاسوس یهودی اهل آمریکاست که در سال  ۱۹۸۷ (1366) به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به حبس ابد محکوم شد و هم اکنون در ایالت کارولینای شمالی در زندان به سر می‌برد.

وی کارمند بخش اطلاعات نیروی دریایی آمریکا بود و اسرار نظامی شوروی، پاکستان، سوریه، و لیبی را که سرویس های اطلاعاتی آمریکا گردآوری کرده بودند، بوسیله یک نظامی صهیونیست در ازای دریافت پول و هدایای گرانبها در اختیار تل آویو قرار داد.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی از ابتدای دستگیری "پولارد" مذاکرات با مقامات آمریکایی درباره آزادی وی را آغاز کردند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار