اعلام همبستگی مجدد ناتو با ترکیه

ناتو در نشست اضطراری روز گذشته خود ضمن تأکید بر ادامه روند سازش دولت "اردوغان" با مردم کُرد زبان ترکیه، همبستگی مجدد خود را با این کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دبکافایل، سفرای 28 کشور عضو ناتو روز گذشته در یک نشست اضطراری کم‌سابقه که به درخواست ترکیه برگزار شده بود بر همبستگی خود با این کشور در آنچه مبارزه علیه داعش خوانده شده است، تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در جلسۀ مذکور بر اهتمام اعضا به تأمین امنیت کشورهای عضو تأکید کردند. همچنین بنابر اظهارنظر یکی از مقامات این سازمان، در جلسه‌ای غیرعلنی از ترکیه خواسته شد در برخورد با حملات تروریستی به اتخاذ تصمیم متناسب مبادرت ورزد و از نشان‌دادن واکنش‌هایی که منجر به تشدید بحران شود اجتناب کند. مقامات ناتو همچنین خواستار ادامۀ روند سازش و برخورد مسالمت‌‌آمیز با مردم کُرد زبان ترکیه از سوی دولت اردوغان شدند.

دولت ترکیه چندی پیش با استناد به مادۀ چهارم پیمان ناتو خواستار تشکیل جلسۀ "شورای آتلانتیک شمالی(NAC)،" به‌عنوان هیئت تصمیم‌گیرندۀ سازمان ناتو شده بود. به موجب این قانون در صورتیکه تمامیت ارضی و امنیت هریک از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی مورد تهدید قرار گیرد، آن عضو می‌تواند درخواست خود را برای برگزاری نشست اضطراری هسته مرکزی سازمان اعلام کند.

هفته گذشته 32 نفر از مردم شهر مرزی «سوروچ» ترکیه در یک انفجار تروریستی بدست گروه داعش جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار