قندالی خبر داد:

اختصاص 130 میلیارد تومان برای طرح زنجیره تولید

رئیس سازمان امور عشایر کشور از اختصاص 130 میلیارد تومان برای طرح زنجیره تولید در سال 94 خبر داد.

کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اقدامات این سازمان برای جامعه عشایری کشور اظهار کرد: در حوزه افزایش بهره‌وری منابع در دسترس عشایر طرح زنجیره تولید با توجه به مصوبات قانونی آن اجرا شد و ان‌شا‌الله در سال 94 حدود 130 میلیارد تومان برای طرح زنجیره تولید به تشکلات و عشایر تخصیص می‌یابد و این امر می‌تواند به افزایش سطح بهره‌وری و درآمد عشایر منجر شود.

وی در خصوص بیمه اجتماعی و دام عشایر تصریح کرد: در زمینه بیمه اجتماعی تقریبا 30 درصد خانوارها تحت پوشش هستند و 20 درصد دام عشایر نیز شامل 5 میلیون رأس بیمه شدند.

قندالی افزود: اعلام آمادگی وزارت نیرو مقرر شده برای پنج سال تمام سامانه‌ها مجهز به استفاده از انرژی خورشیدی که به اصطلاح انرژی پاک گفته می‌شود، شوند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در پایان از اسکان و ساماندهی عشایر با تأکید بر تأمین منابع اشتغال برای آنها خبر داد و گفت: اسکان عشایر به صورتی که شیوه دامداری و مبتنی بر کوچ به دامپروری و شیوه زراعی تبدیل می‌شود و تاکنون 80 هزار نفر در کانون‌های اسکان پیدا کردند و ساماندهی شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار