منصور اختر بر حفظ وحدت طالبان تاکید کرد

سرکرده جدید طالبان روز شنبه در پیامی صوتی «وحدت» این گروه را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ملا منصور اختر،" سرکرده جدید طالبان روز شنبه در پیامی صوتی «وحدت» این گروه را خواستار شد. 

سرکرده جدید گروه طالبان امروز با انتشار نوار صوتی نیم ساعته که محتوای آن در رسانه های گروهی افغانستان منعکس شده است  به نیروهای تحت امر خود دستور داد که به جنگ ادامه دهند.

منصور، هرگونه ایجاد تفرقه و دو دستگی میان گروه طالبان پس از افشای مرگ ملاعمر را تکذیب کرد و از همه پیروانش خواسته است که وحدت و اتحاد خودرا حفظ کنند.

سرکرده جدید گروه طالبان، مذاکرات صلح با دولت افغانستان را رد کرد و ادعا کرد: بدون قانون شریعت اسلامی  هیچ گفتگویی وجود ندارد، هرگونه تبلیغات درباره مذاکرات صلح، شایعات دشمنان طالبان است.

دور دوم مذاکرات صلح که قرار بود دیروز جمعه در پاکستان برگزار شود  به تعویق افتاده است. این درحالی است که برخی گزارشها از دو دستگی درصفوف گروه طالبان پس از ملاعمر حکایت می کند. "ملاعبدالمنان نیازی" گفته است که ملامنصور برخلاف اصول داخلی گروه طالبان به عنوان سرکرده این گروه تعیین شده و قرار است شخص دیگری دراین سمت تعیین شود.

طالبان جمعه در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این گروه منتشر شد توضیح داد: «سران این گروه پس از مرگ "ملاعمر" ملا منصور اختر، دوست نزدیک و دستیار قدیمی او را در راس گروه طالبان قرار دادند.»



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار