مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

تلفات طاعون بیش از 400 راس

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت :در پایش کلی هفتاد قله میزان تلفات به بیش از 400 راس کل، بز، قوچ و میش رسید .

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به افزایش تلفات طاعون به بیش از 400 راس اظهار کرد :ما و دستگاه های مرتبط به پایش روزانه و هفتگی که بصورت کلی و با حضوران کارشناسان، محیط بانان و نیروهای مردمی و داوطلب ، انجام می شود توجه کامل داریم که در پایش و بررسی کلی دیروز 9 مرداد ماه آمار تلفات به بیش از 400 راس کل، بز، قوچ و میش رسید.


وی ادامه داد :از ابتدای شیوع این بیماری سریعا به واکسینه کردن بیش از 50هزار راس از حیوانات سالم در تمامی محدوده ها حتی مناطقی که با فاصله اما در مجاورت هفتاد قله هستند پرداختیم .


ابراهیمی کارنامی در خصوص قرنطینه حیوانات بیان کرد :علاوه بر قرنطینه حیوانات بیمار، آبشخورها را نیز ضدعفونی مداوم کردیم تا از بیمار شدن حیوانات دیگر جلوگیری کنیم .


وی افزود :از ابتدای شیوع این بیماری سریعا به تشکیل کارگروه های مختلف اقدام کردیم و همچنین سازمان محیط زیست نیز کارشناسانی به هفتاد قله فرستادند و تلاش همه بر این است تا این بیماری ریشه کن بشود و البته گفتنی است تعیین میزان بودجه برای جبران خسارات وارد شده مورد بررسی است .


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان تصریح کرد :در مناطق صعب العبوری که امکان پایش وجود ندارد احتمال دارد تعدادی لاشه که مورد شمارش قرار نگرفته در آن منطقه وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار