قم؛

فعالیت بیش از 1000 تعاونی فعال در استان قم

بازوند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: ‌فعالیت این تعاونی ها موجب ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان قم شده است‌.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ بازوند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: بیش از 1000 تعاونی فعال در استان قم فعالیت می کند که در چهار ماه اول سال جاری نیز حدود 10 تعاونی دیگر نیز به این تعداد افزوده شده است.

بازوند اظهار داشت : از ابتدای فعالیت این اداره کل در استان قم و تا پایان 4 ماهه ‌نخست سال جاری  مجموع 2037 تعاونی تشکیل شده است.

وی با اشاره به این نکته که در قانون تجارت تعداد هفت شرکت تعریف شده است که یکی از آنها تعاونی ها هستند  افزود: ثبت تعاونی ها از شرکت ها جدا است  و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت‌های تعاونی‌ها را طبق ماده 66 قوانین و مقررات بخش تعاون مورد حمایت و نظارت خود قرار می‌دهد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص ثبت تعاونی ها و فرایند تشکیل آنها تصریح کرد: با مراجعه شخص یا اشخاص به بخش تعاون این اداره‌کل و درخواست تشکیل تعاونی و تکمیل فرم‌های مربوطه، مجمع عمومی برگزار می‌شود  و پس از انجام انتخابات، هیئت مدیره مشخص و صاحبان امضاء معرفی می‌شوند.

وی از تشکیل کمیته تعیین وضعیت و انحلال در بخش تعاون خبر داد و گفت: این کمیته با اتحادیه های مربوطه و خود تعاونی وظیفه نظارت بر فعالیت تعاونی و همچنین وظیفه احراز یا عدم احراز تعاونی ها را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای این تعاونی ها شامل  968 هزار و 44 نفر مردان و 6 هزار و 838 خانم ها است که با سرمایه هزار و 54  میلیارد ریال تشکیل شده است گفت:  با تشکیل این تعاونی‌ها برای  18 هزار و 789 نفر اشتغال زایی شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی  در پایان با بیان اینکه 2 هزار و 37 تعاونی تشکیل شده  است که در این میان هزار و 176 مورد از آنها فعال هستند افزود: سرمایه این تعاونی ها 773 میلیارد ریال است که با ایجاد  12هزار و 631 نفر  فرصت شغلی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.