گزارش باشگاه خبرنگاران از آخرین از تحولات عراق؛

نفس‌های آخر داعش در فلوجه و الرّمادی

منابع امنیتی عراق جزئیاتی از درگیری‌های شهر فلوجه را منتشر کردند که نشان از ناامیدی و هراس تروریست‌های داعش در این شهر دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، منابع امنیتی عراق جزئیاتی از درگیری‌های شهر فلوجه را منتشر کردند که نشان از ناامیدی و هراس تروریست‌های داعش در این شهر دارد. گفته می‌شود داعش ادوات نظامی و ارتش خود را از منطقه صنعتی فلوجه به منطقه الشرطه منتقل کرده تا با انجام عملیات انتحاری در بین غیرنظامیان و مردم عادی مانع حملات ارتش عراق و بسیج مردمی به مواضع خود شود. گفتنی است که منطقه الشرطه یک منطقه مسکونی و غیرنظامی است.

این منبع آگاه می‎افزایند: داعش نیروهای خود را دسته‌بندی کرده است که شامل یگان مواد منفجره و انتحاری‌ها، یگان تک‌تیراندازها و خط شکن‌ها، یگان نیروهای پیاده و یگان هسته‌های خفته می‌شود. داعش دو مسیر خروجی برای فرار از مخمصه فلوجه پیش بینی کرده است که مسیرهای الجزیره – البوبالی – الملاحمه – الصقلاویه و مسیر  حاشیه رودخانه فرات است.

نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق و عشایر، شهر فلوجه را در محاصره کامل درآوردند و تا رسیدن پیغام مستقیم حیدر العبادی نخست وزیر عراق مبنی بر حمله همه جانبه به این شهر و نابودی کامل داعش صبر خواهند کرد.

*** الرمادی در آستانه رهایی از دست داعش


نفس‌های آخر داعش در فلوجه و رمادی

اما در ادامه پیشروی بسیج مردمی و ارتش عراق در استان الانبار، نیروهای عراقی موفق شدند بخش‌های وسیعی از منطقه التامیم در جنوب شرق الرمادی را پاکسازی کنند. بنابر این گزارش هم اکنون بخش اندکی از منطقه التامیم در اختیار نیروهای داعش است که شواهد و روند درگیری‌ها نشان می‌دهد این مناطق هم به زودی آزادسازی خواهند شد.

*** تصرف منطقه به منطقه الرمادی به دست نیروهای عراقی

نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی هم اکنون در حال پیشروی به سمت ورزشگاه المپیک در شهر الرمادی هستند. به گزارش منابع بسیج مردمی نیروهای عراقی در حال پیشروی به سمت الرمادی هستند و خیابان الحوز و کارخانه شیشه‌سازی جنوب غرب شهر را به تصرف خود درآوردند. همچنین گروهی از نیروهای بسیج مردمی با شلیک موشک به سمت شهر الرمادی تعدادی از تروریست‌ها و سه خودروی مجهز به دوشکا را از پای درآوردند. آنان همچنین مدرسه اندلس و اطراف آن را از چنگ داعش درآوردند. اما این موفقیت‌ها فقط به شرق الرمادی محدود نمی‌شود. نیروهای بسیج مردمی و گردان‌های طلایی ارتش عراق حملات خود به غرب الرمادی آغاز کردند و در حال پیشروی به سمت مناطق البوکنعان، البوریشاش و البوجلیب هستند. با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره نیروهای عراقی از شمال شرق، غرب، جنوب و جنوب شرق، داعش نفس‌های آخر خود را در الرمادی می‌کشد. چند تن از نیروهای داعش که از الرمادی گریخته بودند در منطقه بدیوی العیال در غرب استان کربلا تجمع کرده بودند که نیروهای گردان علی‌اکبر بسیج مردمی به صورت شبانه به آن‌ها حمله کرد و بسیاری از تروریست‌های آن‌ها را به هلاکت رساند.

در این میان مرز بین دو استان الانبار و کربلا به منظور جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی داعش به استان کربلا توسط نیروهای گردان‌های صلح و علی‌اکبر عراق به شدت کنترل می‌شود.

***‌ فرود دو بالگرد آمریکایی در استان الانبار

نفس‌های آخر داعش در فلوجه و رمادی

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منبع  اطلاعاتی نیروهای بسیج مردمی عراق از فرود دو بالگرد آمریکایی در نزدیکی دریاچه الثرثار در استان الانبار خبر داد. بر اساس این گزارش، این دو بالگرد به مدت 3 ساعت در این منطقه حضور داشتند. شواهد حاکی است که این دو بالگرد آمریکایی قصد تصویربرداری از مواضع نیروهای عراقی را داشتند. به نظر می‌رسد که پدر به کمک فرزند ناخلف خود آمده تا او را از مرگ نجات دهد.

این تقلا کردن آمریکایی‌ها نشان دهنده این موضوع است که داعش در سراشیبی زوال قرار گرفته است و دیر یا زود از بین خواهد رفت. پیش از این یک منبع آگاه در فرماندهی گردان‌های حزب الله عراق از فرود یک بالگرد آمریکایی در منطقه الحمرین استان الانبار خبر داده بود. این منبع اطلاعاتی تأکید کرد یک بالگرد آمریکایی دوشنبه شب به تاریخ 5/5/94 در اطراف کوه حمرین که تحت سیطره کامل تروریست‌های داعش قرار دارد، فرود آمد.

*** داعش هم به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد

نفس‌های آخر داعش در فلوجه و رمادی

درگیری‌های اخیر در عراق و سوریه نشان می‌دهد که سن گروهی که تمدن 1400 ساله اسلام را دستاویز رسیدن به اهداف شوم خود قرار داده بود، دو رقمی نخواهد شد. آری، بر همگان روشن است که داعش نفس‌های آخر خود را می‌کشد و به زودی به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست. داعش که ادعای حکومت به گستره خراسان تا آندلس را داشت، فقط چند شهر در عراق و سوریه را تحت تصرف درآورد.

نفس‌های آخر داعش در فلوجه و رمادی

باید منتظر بود تا واکنش حامیان بزرگ داعش را دید؛ حامیانی که خود نیز از وجود داعش احساس خطر کرده‌اند و شاید صلاح کار خود را در نابودی کامل داعش ببینند. درگیری‌های داخلی اعضای داعش سرعت زوال این گروه تروریستی را افزایش داده است. با نگاهی گذرا به تاریخ به این نکته می‌رسیم که گروه‌های تروریستی محکوم به فنا هستند. داعش هم به زودی به هم‌قطاران خود از جمله مجاهدین خلق (منافقین)، پژاک، کوموله و فرقان خواهد پیوست.

همه این شواهد ما را به یاد سخن گوهربار پیامبر اکرم اسلام (ص) می‌اندازد که "حکومت با کفر پایدار می‌ماند اما با ظلم و جور هرگز". اگر گروه‌های مردمی و ارتش عراق به موفقیت‌های خود ادامه دهند شاید نابودی کامل داعش در عراق را هم زمان با سال نوی میلادی جشن بگیریم. سال 2016، سالی عاری از هر گونه جنگ و تروریست در عراق و سوریه.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمد کاظمی
۰۳:۱۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
اینها همه ازعنایات خداوند و کمک اهل بیت است.ببینیدمردم بافتوای سادات الحسینی
آیت الله سیستانی و مراجع چه عاشورایی بپاکردندمردم ایران وما جوانان ببینیم که درکنارگوشمان چه میگذردولی ماباامنیت کامل سربه بالین می‌گذاریم خدایاشکرخدایا ممنون که ماایرانی هستیم فرزندی پاک ازذریه حسین (ع)رابه ماهدیه دادی که پدرماباشد
آیت الله سیدعلی خامنه ای الحسینی پدرخوبمان ازتوممنونیم که پدری مهربانی.
آخرین اخبار