باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

دولت "روحانی" در آستانه سومین سال تنفیذ

در نیم نگاهی به کارنامه دو ساله دولت گام‎های برداشته شده در جهت منافع ملی و اصلاح اقتصادی مسیری امید بخش را قابل وصول می‎کند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، دو سال از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد و اکنون به نیمه راه رسیده است.  12 مرداد سال 90 بود که وی با شرکت در مراسم تنفیذی که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد رسما سکان ریاست جمهوری کشور را به مدت 4 سال به‌دست گرفت.

روحانی در انتخابات باشکوه 24 خردادماه، با ارائه شعارها و وعده‌های پرحرارتی توانست رأی اکثریت را به دست آورد. او با نقد وضع موجود اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، به مردم وعده داد دولتی بر سر کار آورد که هم مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی را حل کند و هم مطالبات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق سازد.

                                                                                   روحانی در کارنامه دو ساله‌اش چه نمره‌ای می‌گیرد؟

وی پس از استقرار در نهاد ریاست جمهوری و تحویل دولت گفت که خزانه خالی و رکود 40 درصدی است ولی تلاش خواهد کرد تا پایان دولتش تورم را تک رقمی و رکود را مهار کند تا فضای کسب و کار و وضعیت معیشت مردم رو به بهبودی رود.

صادق زیباکلام در ارزیابی خود در مورد دولت یازدهم می‌گوید: دولت اصولگرایان کشور را در شرایط مطلوبی چه از نظر تورم، بدهی‌ها، رکود و ... به دولت آقای روحانی تحویل نداده است. به خرداد ماه 92 برگردیم و به‌خاطر داشته باشیم که کشور رشد منفی داشت، تورم از 40 درصد گذشته و بیکاری از مرز 6 میلیون عبور کرده بود. بنابراین کشور وضع مناسبی نداشت.

گرچه روحانی در این مدت با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم کرد ولی اقدامات قابل قبولی همچون قطعنامه‌ وین را نیز در کارنامه خود به‌دست آورد وی مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با شش قدرت جهانی را در تاریخ دیپلماسی دنیا اقدامی بی‌سابقه و کم‌نظیر دانست و با اشاره به دستاوردهای بزرگ در عرصه‌های مختلف تاکید دارد توافقی که انجام شد در تاریخ ماندگار شد و فرزندان آینده این مرز و بوم به متن این توافق افتخار خواهند کرد.

رئیس جمهور همچنین معتقد است با نهایی شدن و اجرای توافق و برداشته شدن تحریم‌ها فضای امن‌تر اقتصادی در کشور ایجاد خواهد شد.
علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد دستاوردهای روحانی در طول دو سال گذشته می‌گوید: سوق دادن دولت و به طور کلی جامعه به سوی قانونگرایی از مهم‌ترین اقدامات دولت روحانی است. قرار دادن همه اقدامات مسئولان اجرایی در ریل قانون، کار بزرگی است که صورت گرفته هرچند هنوز نیاز به اقدام دارد تا قانون‌گرایی و احترام به قانون برای همه به صورت یک ملکه اخلاقی درآید. وی تاکید می‌کند که دولت در موضوع سیاست خارجی هم، موفق بوده است، زیرا ایران هراسی را در دنیا کاهش داده و اقبال سایر کشورها خصوصا کشورهای غربی به ایران افزایش یافته است.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور هم در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امیر را این‌چنین شرح می‌دهد که بارزترین دستاورد دولت یازدهم مربوط به شرایط اقتصادی کشور و مهار تورم است که موجب شده وضعیت اقتصادی کاملا تثبیت پیدا کند و نرخ ارز به ثبات برسد

وی تاکید می‌کند: ما فراموش نکرده‌ایم که در اواخر دولت قبل، نرخ ارز لحظه‌ای تغییر پیدا می‌کرد و ثباتی در بازار و اقتصاد وجود نداشت و گاهی اوقات معاملات کشور با وجود پول رایج مملکت با نرخ دلار انجام می‌گرفت که این کار اینک سامان یافته، اقتصاد به ثبات رسیده و قیمت ارز تثبیت پیدا کرده که این عملکرد، موفقیت بزرگی است. 

سخنگوی وزارت کشور تصریح می‌کند: در حوزه سلامت هم کارهای خوبی انجام گرفته و مردم به ویژه قشر کم درآمد و آسیب پذیر کشور از موضوع ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اظهار رضایت می‌کنند. 

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه اصلاح نظام اداری نیز دستاوردهای خیلی بزرگی وجود داشته، می‌گوید: قبلا در بعضی بخش‌های حوزه سیاست‌های کلان نظام اداری تا 500 درصد انحراف داشتیم و اکنون این حوزه در حال اصلاح است.

 سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه توجه به اقوام، اقلیت‌ها در این دولت دستاورد بزرگ دیگری است، تاکید می‌کند:رئیس ‌جمهور با انتصاب یک دستیار ویژه در امور اقوام و اقلیت‌ها کمک کرد تا این گرو‌هها هویت دقیق و ملی خود را بهتر و بیشتر پیدا می‌کنند که این موضوع در سطوح بین‌المللی و بحث انسجام داخلی یک امتیاز برای ما به شمار می‌آید.

و سخن آخر اینکه نیم نگاهی به کارنامه دو ساله دولت تدبیر و امید نشان داد که گام‌‌های ارزنده‌ای در جهت منافع ملی و شرایط اقتصادی و معیشتی مردم برداشته شده است و امید است با رفع شدن تمامی موانع شرایط کشور به سوی پیشرفت و توسعه پیش رود و شاهد روزی باشیم که هیچ جوان ایرانی بیکار نماند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار