شهریان: به دنبال میزبانی کنگره آسیایی هستیم

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از تلاش مجموعه ورزش کشور برای میزبانی کنگره آسیایی زن و ورزش خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رباب شهریان در جلسه نواب رئیس زنان فدراسیون های ورزشی با مسئولان کمیته ملی المپیک، از نگاه کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی نسبت به ورزش بانوان و تعاملات این کمیته با حوزه زنان فدراسیون ها تقدیر کرد.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارش کوتاهی از دستاوردهای حوزه زنان فدراسیون ها در بخش قهرمانی، گفت: سیاست های ما برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است که در خصوص ورزش بانوان و با هدف الگو سازی به خصوص از طریق حجاب است.
معاون امور ورزش بانوان افزود: با حضور کادر جدید کمیته ملی المپیک نوید خوشی در حوزه بانوان به خصوص در بخش های مدیریتی حاصل شده که از جمله آن می توان به انتصاب زنان در بخش آموزش و بین الملل این کمیته اشاره کرد.
شهریان با بیان این که کمیسیون های ورزشی طبق سیاست های کمیته ملی المپیک به موازات آن فعال شده است، گفت: بر اساس سیاست های کلان وزارت ورزش و جوانان و برای ایجاد فرصت های برابر، بانوان حتماً باید در تمامی کمیسیون های ورزشی حضور داشته باشند.
او آموزش را بهترین فرصت برای ایجاد فرصت برابر و تربیت نیروی کارآمد عنوان کرد.

معاون وزیر با اشاره به بورسیه های کمیته ملی المپیک اظهار داشت: دو بورسیه در این بخش داشتیم که هر دو به بانوان تعلق گرفت؛ با اعزام زنان به خارج از کشور و اخذ مدارج علمی می توان توانمندی لازم را در این حوزه ایجاد کرد.
وی در ادامه به میزبانی شورای المپیک آسیا توسط ایران اشاره کرد و افزود: در این جلسات نسبت به حضور زنان جمهوری اسلامی ایران و افتخارات و دستاوردهایی که در بازی های اینچئون کسب شد بحث و گفت و گو شد.

او ادامه داد: این باعث شد تا در نشست هایی که داشتیم دو موضوع را بررسی و پیگیری کنیم؛ یکی این که بانوان باید در همه کمیته های زیر نظر شورای المپیک آسیا حضور داشته باشند لذا قرار است تعیین سهمیه برای ورود کشور ها از سوی این شورا مطرح شود و این چیزی است که ما سالیان قبل در فدراسیون های خود داشته ایم.

شهریان یکی دیگر از این اقدامات را تلاش برای میزبانی کنگره آسیایی زن و ورزش عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم برای نخستین‌بار کنگره بین‌المللی زن و ورزش را در ایران برگزار کنیم، در همین راستا مکاتباتی با کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا انجام شده و منتظر اعلام نظر نهایی مسئولان این دو نهاد هستیم.

وی از رشد حضور بین المللی زنان ابراز خرسندی کرد و افزود: با تلاش زنان توانمند کشورمان توانستیم تعداد کرسی های این حوزه را از بیست و هشت به 35 کرسی ارتقاء دهیم. توقع ما از کمیته ملی المپیک تدوین استراتژی برای کسب، حفظ وارتقای کرسی های بین المللی توسط بانوان است.

معاون امور ورزش بانوان در ادامه به فعالیت های یونسکو در بخش ورزش اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقای نقش زنان در ورزش یکی از 5 موضوعی است که یونسکو در بخش ورزش فعالیت می کند که امیدواریم بتوانیم این نقش را با کمک کمیته ملی المپیک و نواب رئیس بانولان فدراسیون هاپررنگ تر کنیم.

او همچنین به کسب 5 سهمیه پارالمپیک و 2 سهمیه المپیک توسط بانوان ورزشکار کشور خبرداد و گفت: امیدواریم این نتایج باتدبیر بیشتر مسئولان فدراسیون ها به خصوص نواب رئیس زنان بیشتر وبهتر شود.
در ادامه فاطمه نظرعلی به عنوان رئیس جدید کمیسیون زنان کمیته ملی المپیک اظهار داشت: توسعه ورزش قهرمانی و ارتقای حضور بانوان در مجامع بین المللی از اهداف ما است.
وی خوراک دادن به ورزش بانوان را مورد تاکید قرار داد و میزبانی کنفرانس زن و ورزش توسط ایران را راهی برای ارتباطات بیشتر زنان کشور در عرصه ورزش با مجامع بین المللی عنوان کرد.

انتها پیام/
برچسب ها: شهریان ، آسیا ، معاون ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار