اردوغان به کارشکنی در ایجاد دولت ائتلافی متهم شد

رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه، "رجب طیب اردوغان" را به تلاش برای کارشکنی در تشکیل دولت ائتلافی متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "کمال قلیچ دار اوغلو" – رییس حزب جمهوری‌خواه خلق که اصلی ترین حزب مخالف دولت ترکیه به شمار می رود – در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی اظهار داشت: "من در کمال صداقت می گویم، احمد داود اوغلو – نخست وزیر ترکیه – با تمام وجود خواستار تشکیل دولت ائتلافی و نجات کشور از بحران است، اما شخصی که در سمت ریاست جمهوری است اجازه چنین کاری نمی دهد." 

مخالفان رجب طیب اردوغان، وی را به انجام اقدامات نظامی علیه "حزب کارگران کردستان" متهم کرده اند. دولت ترکیه در پاسخ به این اتهامات اظهار داشته است کمپین مبارزه با پ‌ک‌ک -حزب کارگران کردستان- در پاسخ به کشته شدن نیروهای نظامی و پلیس به دست نیروهای این حزب تشکیل شد.

در انتخابات پارلمانی ترکیه که ژوئن (خرداد) برگزار شد، حزب عدالت و توسعه – حزب حاکم ترکیه – اکثریت پارلمانی خود را از دست داد. این بدترین نتیجه ای بود که این حزب در یک دهه اخیر کسب کرده است. رجب طیب اردوغان تصمیم داشت در صورت پیروزی گسترده حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی، قانون اساسی این کشور را دستخوش تغییراتی کند. هدف از این تغییرات، افزایش اختیارات رییس جمهوری بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار