پائولو جنتیلونی: ایتالیا شریک قابل اعتماد ایران است

وزیر امور خارجه ایتالیا مبارزه با تروریسم در منطقه را نیازمند مشارکت ایران دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ،پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا در استانه سفر به تهران، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما در رم با تاکید بر این که در این برهه حساس نقش جمهوری اسلامی ایران در تثبیت منطقه برای اروپا بسیار حائز اهمیت است گفت: ما در اروپا به مشارکت ایران در ثبات منطقه علاقه داریم و فکر می کنم ایتالیا بتواند نقش پیشاهنگ را در اروپا ایفا کند. این منطقه از خاورمیانه تا مدیترانه، از خلیج فارس تا شمال افریقا گسترده است و منطقه ایتالیا را نیز شامل می شود. 
وی با استقبال از توافق هسته ای، آن را نقطه عطفی در روابط ایران با غرب دانست که می تواند در حل مشکلات منطقه و به ویژه بحران سوریه اثر مثبت بگذارد.
جنتیلونی همچنین در پاسخ به این پرسش که ایتالیا پیش از تحریم ها با حجم روابطی بالغ بر هفت میلیارد یورو، نخستین شریک تجاری ایران در جمع کشورهای اتحادیه اروپا بود، ایا می تواند بار دیگر به جایگاه خود بازگردد، گفت: این هدف ماست. من اطمینان دارم که ما از نقاط قوتی مانند قدمت روابط اقتصادی و فرهنگی با ایران و همچنین علاقمندی دو ملت به یکدیگر، برخوردار هستیم. 
وی تاکید کرد: میان ایران و ایتالیا باید شراکتی تشکیل شود که فقط به افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور محدود نشود. چرا که ایتالیایی ها شرکای قابل اعتمادی هستند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار